Beste Forumleden,
wij willen onze leden graag een aantal vragen voorleggen mbt de activiteiten die wij organiseren en het animo van leden hier aan deel te nemen. Is het mogelijk zo een enquête te versturen aan alle lezers van de nieuwsflits en hen, digitaal, de vragenlijst te laten retourneren? Heeft iemand hier al ervaring mee?
Dank voor het meedenken en vriendelijke groeten
Laurens Nieuwenhuis
Webmaster G&B Gorinchem e.o.
Enquete
Re: Enquete
Goede vraag, meer afdelingen lopen hier tegenaan. Zelf heb ik geen directe ervaring met een enquête via de nieuwsflits, maar er zijn wel een paar praktische manieren om het aan te pakken:
1. Vragen direct in de nieuwsbrief opnemen
Dat klinkt eenvoudig, maar in de praktijk levert het vaak een onoverzichtelijke stroom aan e-mails op. Het verwerken van alle antwoorden wordt daardoor erg arbeidsintensief.
2. Een Word- of PDF-bestand meesturen
Dat kan, maar het risico is dat leden het document niet goed openen of invullen, en je krijgt alsnog allerlei verschillende versies terug. Zeker met PDF’s vraagt het wat extra technische kennis om invulbare velden te maken.
3. Een formulier aanmaken in TYPO3
Dit is meestal de meest nette en overzichtelijke oplossing. Je zet het formulier op de website en plaatst in de nieuwsflits alleen een link ernaartoe. Als de pagina niet in het menu staat, kunnen alleen de ontvangers van de nieuwsbrief erbij. De resultaten komen dan overzichtelijk binnen.
4. Google Forms
Ook een prima, laagdrempelige optie. Makkelijk op te zetten, en de antwoorden worden automatisch overzichtelijk verzameld in een spreadsheet. Gratis en goed bruikbaar voor dit soort peilingen.
Hopelijk heb je hier iets aan; succes!
1. Vragen direct in de nieuwsbrief opnemen
Dat klinkt eenvoudig, maar in de praktijk levert het vaak een onoverzichtelijke stroom aan e-mails op. Het verwerken van alle antwoorden wordt daardoor erg arbeidsintensief.
2. Een Word- of PDF-bestand meesturen
Dat kan, maar het risico is dat leden het document niet goed openen of invullen, en je krijgt alsnog allerlei verschillende versies terug. Zeker met PDF’s vraagt het wat extra technische kennis om invulbare velden te maken.
3. Een formulier aanmaken in TYPO3
Dit is meestal de meest nette en overzichtelijke oplossing. Je zet het formulier op de website en plaatst in de nieuwsflits alleen een link ernaartoe. Als de pagina niet in het menu staat, kunnen alleen de ontvangers van de nieuwsbrief erbij. De resultaten komen dan overzichtelijk binnen.
4. Google Forms
Ook een prima, laagdrempelige optie. Makkelijk op te zetten, en de antwoorden worden automatisch overzichtelijk verzameld in een spreadsheet. Gratis en goed bruikbaar voor dit soort peilingen.
Hopelijk heb je hier iets aan; succes!
Re: Enquete
Dankjewel Ton, ik ken Google forms niet maar ik ga me er in verdiepen!