Back-end op smartphone

Wat zou je graag veranderd willen hebben en wat kan beter? Plaats hier je nieuwe en frisse ideeën.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Klaas Wilms
Berichten: 45
Lid geworden op: 04 sep 2019, 19:43
Locatie: Noordoostpolder
Contacteer:

Back-end op smartphone

Bericht door Klaas Wilms »

Ik merkte een klein foutje in een artikel op de website van noordoostpolder.groei toen ik niet thuis was.
Daarom logde ik in met de smartphone. Dat lukte wel. Maar daarna.
Waar ik de verandering moest doorvoeren zat aan de rechterkant van het scherm. Op de PC dan, want op de smartphone zag ik er nog net een klein stukje van. Het scherm kantelen leverde wel een iets groter stukje op, maar niet groot genoeg. Het is niet een groot drama. 's Avonds op de PC was de correctie zo geregeld.
Het kan blijkbaar niet op de telefoon.
Of ik zie iets over het hoofd?
Gebruikersavatar
Ton K
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 aug 2019, 16:38
Contacteer:

Re: Back-end op smartphone

Bericht door Ton K »

Toch is het bij deze versie van TYPO3 wel te doen hoor. Links bovenin heb je twee knoppen waarmee je de twee linker vensters die je normaal in de browser ziet uit kunt schakelen.
Je komt in eerste instantie bij de eerste kolom uit. Daar kies je Pagina.
Dmp 0954.gif
Als je dan op de knop helemaal links boven drukt, verdwijnt het linkse venster en krijg je de paginaboom te zien.
Dmp 0955.gif
Kies dan de pagina die je wilt bewerken.
Als je die hebt, druk je op de tweede knop. Nu verdwijnt ook de paginaboom en zie je de volledige inhoud van die pagina in beeld.
Dmp 0956.gif
Daarin kun je dan de inhoudselement bewerken.
Dmp 0957.gif
Overigens heb je die knoppen in je normale PC browser ook, maar meestal zul je die niet gebruiken omdat je scherm toch groot genoeg is.
Gebruikersavatar
Klaas Wilms
Berichten: 45
Lid geworden op: 04 sep 2019, 19:43
Locatie: Noordoostpolder
Contacteer:

Re: Back-end op smartphone

Bericht door Klaas Wilms »

Bedankt.
Weer wat geleerd.
Plaats reactie