verhouding nieuwsbrief breed en niet leesbaar

Vragen over het maken en versturen van de e-mail nieuwsbrief.
Plaats reactie
rotterdam
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 nov 2019, 07:28

verhouding nieuwsbrief breed en niet leesbaar

Bericht door rotterdam »

Als ik de nieuwsbrief verstuur komt hij bij een aantal mensen heel breed binnen. Zodat ze niet alleen naar beneden maar ook opzij moeten scrollen. Hierdoor wordt de nieuwsbrief onleesbaar.

Bij degenen die met een Apple werken is hij wel goed zichtbaar. Zo ook op mijn mobiel en Ipad, allemaal Apple.

Waar kan dit aan liggen?
Gebruikersavatar
Caroline del Court Konig
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 aug 2019, 17:57

Re: verhouding nieuwsbrief breed en niet leesbaar

Bericht door Caroline del Court Konig »

Hi 'Rotterdam',
Dat ligt aan Outlook. We hebben gekeken of we daar iets aan kunnen doen, maar dat bleek niet mogelijk zonder grote investeringen. Het komt omdat Outlook gebruik maakt van techniek van Word, en Word en html gaan moeilijk samen.
Je kunt het beste de lezers bovenaan al wijzen op de link 'bekijk online' rechtsboven aan de website. Dan zie je hem goed.
Let wel, de link in het mailtje onder de onderwerpregel werkt ook niet goed helaas.
Mensen die met een webmail programma kijken, hebben er geen last van.
Groetjes, Caro
rotterdam
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 nov 2019, 07:28

Re: verhouding nieuwsbrief breed en niet leesbaar

Bericht door rotterdam »

Ok, dan nemen we het voor nu mee in de inleiding van onze nieuwsbrief.
MarijkeJvL
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 sep 2019, 14:18

Re: verhouding nieuwsbrief breed en niet leesbaar

Bericht door MarijkeJvL »

Ook hier is de nieuwsbrief niet goed leesbaar bij verschillende leden.
Van één van hen weet ik, dat Outlook 365 wordt gebruikt. Klikken op 'bekijk online' levert geen goed beeld op.
Bijzonder is echter, dat de Nieuwsbrief van Intranet Oktober 2020 wel goed leesbaar is bij deze persoon.
Gaat er dan iets fout bij het verzenden of maken van onze Nieuwsbrief?
Groeten,
Marijke
Gebruikersavatar
Caroline del Court Konig
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 aug 2019, 17:57

Re: verhouding nieuwsbrief breed en niet leesbaar

Bericht door Caroline del Court Konig »

Hi Marijke,
Wij maken voor de intranet nieuwsbrief de afbeeldingen maximaal 737 px breed voordat we ze uploaden. Dan blijft het redelijk binnen de marges.
De link om online te kijken van Outlook doet het inderdaad niet goed. De link rechts bovenaan de pagina doet het wel goed. Maar als de foto's te breed zijn, valt die vaak ook buiten beeld. En niet iedereen ziet de scroll balk onderaan.

Het beste is om de maximale maten aan te houden, dus een maximale breedte van 737 px. Als je dat niet wilt, kan je het beste in de tekst een link zetten naar de nieuwsbrief op de site.
Groetjes, Caroline
MarijkeJvL
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 sep 2019, 14:18

Re: verhouding nieuwsbrief breed en niet leesbaar

Bericht door MarijkeJvL »

Bedankt Caroline!
Ik had in IrfanView een aantal panoramafoto's gemaakt en niet meer aan de breedte van 737 px gedacht!
De nieuwsbrief heeft nu een goede breedte en is goed leesbaar.
Groeten,
Marijke
Gebruikersavatar
Klaas Wilms
Berichten: 45
Lid geworden op: 04 sep 2019, 19:43
Locatie: Noordoostpolder
Contacteer:

Re: verhouding nieuwsbrief breed en niet leesbaar

Bericht door Klaas Wilms »

Toch nog een probleempje.
Als ik de nieuwsbrief verstuur, dan check ik de aankomst ook altijd op de PC, tablet en de smartphone. Bij de laatste loop ik tegen het volgende aan. Zodra er een foto bij zit, die breder is dan 400 pixels, worden de letters erg klein. Voor de aardigheid een foto met pixelbreedte 2304 met tekst als test naar mijzelf gestuurd. Op de PC niks aan de hand. Op de telefoon niet te lezen, ook niet bij uitzoomen. Steeds meer mensen lezen de nieuwsbrief alleen nog op de telefoon.
Daarom zorg ik er al een tijdje voor dat de foto's smal zijn. Op de telefoon gaat het goed. Op de PC zijn de foto's dan klein tot erg klein. Vind ik minder erg, omdat de foto's meer voor de sfeer zijn.
Herkennen anderen dit? Is er iets aan te doen? Volgens opgave van de fabrikant heeft mijn scherm een pixelbreedte van 1080 pixels, dus dat kan het niet zijn.
Gebruikersavatar
Caroline del Court Konig
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 aug 2019, 17:57

Re: verhouding nieuwsbrief breed en niet leesbaar

Bericht door Caroline del Court Konig »

Hi Klaas,
Ja, dat is heel gek, die responsiveness van de mobiele telefoon.
Wat bij mij helpt, is als ik de telefoon draai, dan maakt hij het beeld dus ietsje breder. Als ik hem dan weer rechtop zet, is hij goed responsive en kan ik alles lezen.
Zodra de problemen met intranet zijn opgelost, zal ik dit voorleggen aan WIND.
Groetjes, Caro
Gebruikersavatar
Klaas Wilms
Berichten: 45
Lid geworden op: 04 sep 2019, 19:43
Locatie: Noordoostpolder
Contacteer:

Re: verhouding nieuwsbrief breed en niet leesbaar

Bericht door Klaas Wilms »

Twee keer kantelen. Vreemde actie, maar het werkt. Dank
Plaats reactie