Volgorde van albums en foto's in het album

Vragen over de nieuwe foto albums (foto's rubriek).
Plaats reactie
Monarda
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2022, 19:48
Contacteer:

Volgorde van albums en foto's in het album

Bericht door Monarda »

Beste forum,
De volgorde van mijn albums op de website klopt ineens niet meer nadat ik een nieuw album heb aangemaakt.
Het nieuwe album komt inderdaad eerst, maar de rest is helemaal omgedraaid in volgorde. Dus het tweede album het laatst en en het laatste is tweede geworden.
Verder is de volgorde van de foto's in het nieuw geplaatste album ook omgedraaid. Ik kan nergens vinden waar ik dat kan veranderen want in de boom staat alles goed en in het desbetreffende album staan de foto's ook mooi op volgorde. ???
Gebruikersavatar
Ton K
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 aug 2019, 16:38
Contacteer:

Re: Volgorde van albums en foto's in het album

Bericht door Ton K »

Ja, dat is een beetje vaag. Er zijn verschillende manieren waarop je een album kunt sorteren.
Op de standaardmethode zoals die door Groei & Bloei is gedefinieerd,
op een volgorde die je zelf aangeeft,
op Datum,
en op Aanmaakdatum.

Zonder verder in detail te gaan van wat wat is, hebben we daar een tijdje geleden een bug in gehad. Toen klopte de selectievolgorde niet meer. Ik kan me vaag herinneren dat ik voor Tilburg toen de volgorde veranderd heb, maar dat weet ik ff niet meer. Inmiddels is de bug verholpen. Daarom heb ik de sorteervolgorde nu weer voor je op de Groei & Bloei standaard gezet.
Kijk maar of het juist is, als het nog niet klopt kunnen we verder kijken. En als je wilt kan ik je ook een hele uitgebreide uitleg geven hoe je de volgorde in kan stellen met de verschillende settings.
Gebruikersavatar
Caroline del Court Konig
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 aug 2019, 17:57

Re: Volgorde van albums en foto's in het album

Bericht door Caroline del Court Konig »

Volgens mij zijn de problemen met het sorteren inderdaad opgelost.
De beste manier (naar mijn bescheiden mening) is om de foto's in de Bestandenlijst een nummer te geven (bij grotere aantallen met voorloop-nul) en dan in de plugin bij Album weergave te sorteren op 'Filename'. En 'oud naar nieuw'.
Zie plaatje.
foto album sorteren.jpg
foto album sorteren.jpg (37.7 KiB) 165 keer bekeken
Trinette
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jul 2022, 22:32
Contacteer:

Re: Volgorde van albums en foto's in het album

Bericht door Trinette »

Goedemorgen mijnheer, mevrouw,

Ik heb bovenstaande teksten gelezen en denk dat er bij onze website Nijkerk/Hoevelaken wellicht toch ook een bug in zit. Ik heb zojuist de bestanden gecontroleerd en de volgorde van het jaar 2022 fotobestanden is correct. Toch krijg ik allerlei andere tegels met oude onderwerpen bovenaan als ik 'foto's' aanklik, en niet de nieuwste van de tuinenreis 2022 links bovenaan. Ik hoop dat u mij kunt helpen. Alvast bedankt, Trinette Kamphorst
Gebruikersavatar
Ton K
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 aug 2019, 16:38
Contacteer:

Re: Volgorde van albums en foto's in het album

Bericht door Ton K »

Hoi Trinette,
Beetje late reactie, maar beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.
Wat er bij Nijkerk gebeurt ligt niet aan de fotoalbum plugin. De albums die je als tegels ziet als je op FOTO'S klikt, en als je op 2022 klikt, zijn gemaakt als fotoalbum. Alle overige foto's in de onderpagina's zijn losse afbeeldingen.
Je hebt er nogal wat staan, en daarmee ook nogal fundamenteel wat werk om dit recht te zetten. Om te beginnen zou ik de handleiding er nog eens op naslaan, inclusief appendix E.
Kijk eens of je daar wat verder mee komt anders moet ik je misschien een keer even op weg helpen.
Als je structuur in de bestandenlijst maar helder is rolt de rest er vanzelf uit. Dan is het alleen het werk. Maar ja, zoals de ondernemer zegt: werk hébben is geen kunst, maar werk hóuden, daar gaat het om :-)
Monarda
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2022, 19:48
Contacteer:

Re: Volgorde van albums en foto's in het album

Bericht door Monarda »

Jammer genoeg is het nog steeds zo dat alle foto's van 2022 op de laatste bladzijdes staan (5 en 6). De rest staat mooi op volgorde.
Hoe kan dat nou? In de boom staat alles wel goed.
Weet iemand daar iets op?
vr. gr. Mieke van Doorn Tilburg
Gebruikersavatar
Ton K
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 aug 2019, 16:38
Contacteer:

Re: Volgorde van albums en foto's in het album

Bericht door Ton K »

Hier lopen nu even twee afdelingen door elkaar. Maar we leren zo van elkaar.
Wat er bij jou (afdeling Tilburg) aan de hand is, is dat je de map Foto_Album ook tot (leeg) fotoalbum had gebombardeerd. Dat kan niet (lees ook viewtopic.php?t=513). Een fotoalbum in een fotoalbum werkt niet. Daardoor kloppen de datums van de albums die je daarna gemaakt hebt niet meer. Die staan nu op 1970, en dus helemaal achteraan...
Ik heb dat verkeerde Foto_Album verwijderd. En ik heb het album naar de kerkhovense molen weggegooid en opnieuw aangemaakt. En ziehier, hij staat vooraan.
Dat moet je nu zelf ook even doen met de andere albums die niet goed staan. Weggooien en opnieuw maken. Alles van 2022 is dat, zo te zien.

Kijk eens of dat lukt. Als het niet zo is, help ik je wat gedetailleerder op weg.
Plaats reactie