Spam melding mail via website

Algemene vragen die je niet in een van de andere forums kwijt kunt.
Plaats reactie
elvybarbar
Berichten: 33
Lid geworden op: 21 sep 2019, 14:14

Spam melding mail via website

Bericht door elvybarbar »

Hoi,
Als iemand via de groei dordrecht website een mailtje naar mij stuurt met een vraag krijg ik altijd een hele lelijke spam melding op die mail.
Wat kan ik daar aan doen? Zie bijlage.
gr. Els.
Bijlagen
Schermafbeelding 2022-03-16 om 10.06.14.png
Gebruikersavatar
Klaas Wilms
Berichten: 45
Lid geworden op: 04 sep 2019, 19:43
Locatie: Noordoostpolder
Contacteer:

Re: Spam melding mail via website

Bericht door Klaas Wilms »

3 stipjes rechtsboven.
klik op "Toevoegen aan veilige afzenders"
Of het dan helemaal over is, weet ik niet.
elvybarbar
Berichten: 33
Lid geworden op: 21 sep 2019, 14:14

Re: Spam melding mail via website

Bericht door elvybarbar »

Ik zie die optie er niet tussen staan.
Gebruikersavatar
Klaas Wilms
Berichten: 45
Lid geworden op: 04 sep 2019, 19:43
Locatie: Noordoostpolder
Contacteer:

Re: Spam melding mail via website

Bericht door Klaas Wilms »

Helemaal rechts bovenaan staan 3 stipjes, maar in het bericht staan ook 3 stipjes rechts bovenaan.
Gebruikersavatar
Ton K
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 aug 2019, 16:38
Contacteer:

Re: Spam melding mail via website

Bericht door Ton K »

Je mail wordt waarschijnlijk als spam gemarkeerd omdat de afzender niet met het domein overeenkomt. Niet schrikken, ik probeer het uit te leggen.
Wat er nu namelijk gebeurt is het volgende:
Het e-mail adres van de invuller van het formulier wordt nu gebruikt als afzender van een e-mail die van de website komt. Dat betekent dat als iemand met een @doublebusinesstravel.nl e-mailadres het formulier invult, dan wordt de mail vanaf onze groei.nl website gestuurd, met als afzender @doublebusinesstravel.nl. Die twee matchen niet met elkaar. Hoe kan iemand met een @doublebusinesstravel.nl adres nou een mail sturen vanaf een groei.nl website? Het kan dus zijn dat het spamfilter dan zegt: dat ziet er te verdacht uit, dat zal dan dus wel spam zijn.

Wat je het beste kan doen is de afzender van het formulier veranderen naar Groei & Bloei AFDELING / info@AFDELING.groei.nl (bij AFDELING vul je dan de naam van je afdeling in. Dort?). Tenslotte komt het formulier ook uit ons eigen groei.nl domein, dus komen die twee gegevens met elkaar overeen.
Als je dan toch wilt dat als je een reply op die binnengekomen mail geeft, dat die dan naar de aanmelder gaat, dan kun je dat ook in de formulier editor aangeven. Ieder mailprogramma kan daarmee overweg.

Deze velden zou ik veranderen:
Adres van afzender: info@AFDELING.groei.nl
Naam van afzender: Groei & Bloei AFDELING
Reply-to-adres: hier selecteer je dan het veld waar het e-mail adres van de invuller in staat: {tekst-nnn}

Zie onderstaand voorbeeld van de afdeling Barneveld.
Dmp01989.png
Gebruikersavatar
Ton K
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 aug 2019, 16:38
Contacteer:

Re: Spam melding mail via website

Bericht door Ton K »

Aanvullende info uit de laatste nieuwsbrief:

Problemen met ontvangst nieuwsbrieven bij gmail adressen
Van diverse kanten hoorden wij dat de laatste nieuwsbrieven van intranet met een grote gele waarschuwingsbalk binnenkwamen bij ontvangers met een gmail adres. De Gardenista nieuwsbrief van maart (zie schermafdruk hieronder) is zelfs bij de door ons gebruikte gmail test-adressen helemaal niet binnengekomen.
Ons website-bedrijf, WIND Internet, heeft dit gelukkig kunnen verhelpen. Voor de techneuten onder jullie: het IP4 adres van de server is toegevoegd aan het SPF record en daarmee was het probleem opgelost.
elvybarbar
Berichten: 33
Lid geworden op: 21 sep 2019, 14:14

Re: Spam melding mail via website

Bericht door elvybarbar »

Bedankt voor je reactie. Ik snap alleen niet waar ik het adres moet veranderen. Zit die foto uit Barneveld in het website programma G&B? Ik heb een mail naar mezelf gestuurd en de boodschap doorgestuurd naar info@dordrecht.groei.nl, toen was de gele spamband ook weg. Maar ik denk dat je het zo niet hebt bedoeld. Gr. Els
Gebruikersavatar
Saskia Breebaart
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 aug 2019, 20:58
Contacteer:

Re: Spam melding mail via website

Bericht door Saskia Breebaart »

Beste Els als je kijkt in de handleiding bij hfdstuk 6 pag 10 zie je daar de afbeelding die Ton in zijn bericht laat zien. Als je op jouw site hetzelfde plaatje kan vinden maar dan met overal Dordrecht ipv Barneveld moet het goed gaan.
Succes ermee
Succes
Saskia Breebaart
Plaats reactie