ik zie geen nieuwsbrief in de internal pages

Vragen over het maken en versturen van de e-mail nieuwsbrief.
Plaats reactie
Carla Hupjé
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 jan 2022, 17:06
Contacteer:

ik zie geen nieuwsbrief in de internal pages

Bericht door Carla Hupjé »

Heb voor het eerst een nieuwsbrief via de website gemaakt. Als ik doe zoals op blz 7-12 staat--> direct mail --> internal pages, dan zie ik geen enkele nieuwsbrief. Wat doe ik verkeerd? en hoe moet ik het dan doen?
Gebruikersavatar
Caroline del Court Konig
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 aug 2019, 17:57

Re: ik zie geen nieuwsbrief in de internal pages

Bericht door Caroline del Court Konig »

Hi Carla,
Je nieuwsbrief staat nog op onzichtbaar.
Knipsel.JPG
Knipsel.JPG (12.27 KiB) 116 keer bekeken
Gebruikersavatar
Caroline del Court Konig
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 aug 2019, 17:57

Re: ik zie geen nieuwsbrief in de internal pages

Bericht door Caroline del Court Konig »

Sorry, nog even een aanvulling: de pagina's die onder 'nieuwsbrief test' staan, kan hij ook niet vinden. Het programma werkt op 1 niveau.
Knipsel2.JPG
Knipsel2.JPG (17.21 KiB) 116 keer bekeken
Carla Hupjé
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 jan 2022, 17:06
Contacteer:

Re: ik zie geen nieuwsbrief in de internal pages

Bericht door Carla Hupjé »

Dank Caro, ik heb de nieuwsbrief nu verplaatst en nu zie ik hem wel.
Carla Hupjé
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 jan 2022, 17:06
Contacteer:

Re: ik zie geen nieuwsbrief in de internal pages

Bericht door Carla Hupjé »

Nieuw probleem. De nieuwsbrief is klaar en ik heb een proefexemplaar aan mezelf verstuurd. De eerste regels komen goed over, maar daarna volgen alleen maar tekentjes en niet de tekst met foto's. Vanaf de plek waar twee foto's staan gaat het mis. Als ik op bekijk online druk komt de nieuwsbrief wel goed tevoorschijn, maar zo kan ik hem niet wegsturen. Hoe krijg ik dat nu weer goed?
Gebruikersavatar
Caroline del Court Konig
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 aug 2019, 17:57

Re: ik zie geen nieuwsbrief in de internal pages

Bericht door Caroline del Court Konig »

Dat kan aan 2 dingen liggen:
Eerst checken of in de verzendlijst goed staat aangevinkt dat je HTML kunt ontvangen. Dat kan je controleren door in de adreslijst het veld 'receive email as html' zichtbaar te maken (om het te zien voor iedereen) of via 'bewerken' van de persoon die je wilt controleren en dan het laatste tabje 'direct mail'.

Het gebeurt ook wel eens als je afbeeldingen, bijvoorbeeld uit een Word document, in de tekst zet. Sommige email programma's kunnen daar niet mee omgaan. Afbeeldingen moeten ALTIJD via de Bestandenlijst en het tabje Afbeeldingen. Bij een nieuwsbrief kan er maar 1 foto onder ieder tekstblokje, dus als je meer afbeeldingen hebt, moet je steeds het stukje tekst en de bijbehorende afbeelding in 1 inhoudsblokje doen.
De maximale breedte van een afbeelding is 737 px. Als een afbeelding groter is, wordt hij (sinds kort, hoera!) automatisch verkleind. Als hij kleiner is wordt hij getoond in werkelijke grootte.
Als je perse 2 afbeeldingen naast elkaar wilt hebben, kan je in een fotobewerkingsprogramma van de twee foto's 1 afbeelding maken voordat je ze uploadt.
Carla Hupjé
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 jan 2022, 17:06
Contacteer:

Re: ik zie geen nieuwsbrief in de internal pages

Bericht door Carla Hupjé »

Weer heel hartelijk dank voor je reactie. Er valt nog veel te leren.
Plaats reactie