tekst weghalen

Bewerken of aanmaken van pagina's.
Plaats reactie
moniqueL
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 sep 2019, 17:54
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

tekst weghalen

Bericht door moniqueL »

Ik heb een pagina FLORALIA en daaronder pagina's met het jaartal dus 2022 en 2023 enz.
Nu staat er aan de gebruikerskant (waar de mensen kunnen lezen) op de pagina Floralia én de pagina 2022 dezelfde tekst.
Deze tekst dient enkel onder 2022 te staan en dat zie ik ook zo aan de typo3 kant.
Hoe kan ik onder het kopje FLoralia deze tekst weghalen??
Gebruikersavatar
Caroline del Court Konig
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 aug 2019, 17:57

Re: tekst weghalen

Bericht door Caroline del Court Konig »

Hoi Monique,
Dat komt omdat de hoofdpagina FLORALIA geen inhoud heeft. Dan wordt de eerste onderliggende pagina getoond.
Misschien kan je een leuke foto plaatsen met een korte algemene tekst (bijvoorbeeld wat is Florialia) en een verwijzing naar de onderliggende pagina's?
Zodra er iets op die pagina staat, wordt dat getoond.
Groetjes, Caro
moniqueL
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 sep 2019, 17:54
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: tekst weghalen

Bericht door moniqueL »

Dankjewel Caro.
moniqueL
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 sep 2019, 17:54
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: tekst weghalen

Bericht door moniqueL »

eigenlijk begrijp ik het niet helemaal want er zijn meer pagina's op onze site die geen tekst laten zien en ook geen andere inhoud hebben maar wel een onderliggende pagina met tekst bevatten. Bijvoorbeeld Open Tuinen of Dagtocht of Groene Uitjes.
Kan het ermee te maken hebben hoe die pagina 'gemaakt' is? In een bepaalde volgorde of op een bepaalde manier misschien?? Ik zou niet weten hou dat ooit gedaan is hoor!!
Nou ja ik ga nu wel even uitleg geven over Floralia en los het zo op.
Maar zoiets intrigeert me, om te weten te komen hoe dat kan.
Gebruikersavatar
Caroline del Court Konig
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 aug 2019, 17:57

Re: tekst weghalen

Bericht door Caroline del Court Konig »

Ik heb even gekeken naar die drie pagina's die je noemt.

Op de pagina Groene uitjes staat een leeg inhoudselement, waardoor hij niet automatisch naar de onderliggende pagina gaat omdat hij 'denkt' dat er iets in staat:
groene uitjes.JPG
Op de pagina Dagtocht staat niks, dus die verwijst naar pagina 2021, die leeg is ;-)
dagtocht.JPG
Als je op 2021 klikt zal je zien dat die wel automatisch naar de dagtocht naar Brummen gaat.

Op de pagina Open Tuinen staat niks, dus die verwijst naar 2020, waar een leeg inhoudselement in staat. Dus zie je daar niks, maar ook niks als je klikt op de pagina 2020, vanwege dat lege inhoudselement.
open tuinen 2020.JPG
Ik hoop dat dit het een beetje verduidelijkt.
Caro
Plaats reactie