foutmelding aanmeldformulier

Alles over het maken van formulieren op je website.
Plaats reactie
G&BwebmasterGouda
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 sep 2019, 23:41

foutmelding aanmeldformulier

Bericht door G&BwebmasterGouda »

Beste mensen,

Onze agenda 2024 is zo goed als gevuld en dan ga je de aanmeldformulieren testen.
7 aanmeldformulieren, 6 x krijg ik als aanmelder een "Bedankt voor je aanmelding".
En bij die ene krijg ik dus een foutmelding Oops, an error occurred! Code: 2024012010334840ddb234. Het formulier komt wel aan en er volgt dus ook wel een email aan afzender.
Als indiener van het formulier ben je geneigd na de foutmelding het formulier nog een keer in te dienen.
Het is ook de laatste finisher. Enig idee?
Gebruikersavatar
Ton K
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 aug 2019, 16:38
Contacteer:

Re: foutmelding aanmeldformulier

Bericht door Ton K »

Ik heb ook wel eens een dergelijke foutmelding gehad, en het enige wat er toen opzat, was het formulier nieuw op te zetten. Maar ik wil eerst wel even met je meekijken op de achtergrond. Om welk formulier gaat het?
G&BwebmasterGouda
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 sep 2019, 23:41

Re: foutmelding aanmeldformulier

Bericht door G&BwebmasterGouda »

Goeiemorgen Ton,
Programma 2024 gaat vrijdag a,s, online na de nieuwjaarsbijeenkomst. Wanneer jij in het cms kunt kijken : het is het aanmeldformulier bij de 2-daagse excursie 12 t/m 13 juli 2024 naar Brabant en Limburg
Gebruikersavatar
Ton K
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 aug 2019, 16:38
Contacteer:

Re: foutmelding aanmeldformulier

Bericht door Ton K »

JA, gevonden.
Er stond een punt te veel in een van de email adressen. :?


Dmp_2886_2024-01-24.png
Dmp_2886_2024-01-24.png (3.14 KiB) 66 keer bekeken
Gebruikersavatar
Ton K
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 aug 2019, 16:38
Contacteer:

Re: foutmelding aanmeldformulier

Bericht door Ton K »

wist je trouwens dat gmail adressen het ook zonder punten doen? Dus als je een mail stuurt naar goudagroeienbloei@gmail.com, dan komt de mail ook aan :-)
G&BwebmasterGouda
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 sep 2019, 23:41

Re: foutmelding aanmeldformulier

Bericht door G&BwebmasterGouda »

Oh Ton,wat een stomme fout en ik heb net een nieuwe bril! Ik krijg net jouw testaanmelding binnen. En jij nu wel hebt een "Bedankt voor je aanmelding"gekregen?
Gebruikersavatar
Ton K
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 aug 2019, 16:38
Contacteer:

Re: foutmelding aanmeldformulier

Bericht door Ton K »

Ja, volgens mij inclusief uitroepteken zelfs :!:
Test het formulier zelf maar, dan weet je zeker of ie binnen komt.
G&BwebmasterGouda
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 sep 2019, 23:41

Re: foutmelding aanmeldformulier

Bericht door G&BwebmasterGouda »

Ton, daar ben ik weer. Van dit probleem hebben we een paar geleden ook last van gehad, oplossing is toen net echt gevonden. Het betreft het feit dat een aanmeldformulier van een en dezelfde persoon voor een excursie nu voor de 5e keer binnenkomt op 15/2, 23/2, 25/, 29/2 en 5/3.Twijfelen we eerst of deze persoon zichzelf 5 x achtereen aanmeldt, hebben we nagegaan, is niet het geval. Alle overige aanmeldingen voor deze excursie zijn 1 x binnengekomen.
Het betreft het aanmeldformulier voor de excursie van 12 en 13 juli 2024 - tuinenreis Noord Brabant en Limburg. Opmerkeljk of toevallig is dit ook het formulier, waarover wij in januari j.l. contact hebben gehad (heb jij typefout in ontdekt).
Hoor graag of je me ook hierbij kunt helpen.
Hartelijke groet,
Nel Steenbergen
webmaster Groei & Bloei Gouda e.a.
Gebruikersavatar
Ton K
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 aug 2019, 16:38
Contacteer:

Re: foutmelding aanmeldformulier

Bericht door Ton K »

Nou, beetje late reactie, maar ik krijg geen triggers meer vanuit het systeem als er posting is. Zodoende heb ik je bericht niet gezien.
En dan heb ik ook nog eens geen antwoord op je vraag helaas.
Ik kan me alleen voorstellen dat er ergens een mail op een server blijft hangen die meerdere pogingen doet om de mail af te leveren. Maar in combinatie met een webformulier is dat niet logisch. Maar beter 5 aanmeldingen dan dat er helemaal niets binnen komt.
Plaats reactie