onbestelbaar nieuwsbrief adres ( verwijderen)

Vragen over het maken en versturen van de e-mail nieuwsbrief.
Plaats reactie
Eugenie Hennes
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 okt 2019, 11:29

onbestelbaar nieuwsbrief adres ( verwijderen)

Bericht door Eugenie Hennes »

Ik heb hier twee vragen over.
1) Na het versturen van de nieuwsbrief, komen er altijd een aantal als onbestelbaar terug.
in de vorige versie kwamen die terecht in de spambox van de afdeling. nu kan ik ze nergens meer terug vinden. Weet iemand waar ik die nu kan vinden?
2) Gelukkig had ik een lijst gemaakt van de onbestelbare nieuwsbrieven die nog met de vorige websiteversie was gemaakt.
Nu wil ik die adressen uit de lijst verwijderen. Dat ging altijd vrij gemakkelijk door het uitzetten van een vinkje. Maar hoe moet het nu?
Alvast dank,
Eugenie Hennes Noord-Veluwe
Gebruikersavatar
Caroline del Court Konig
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 aug 2019, 17:57

Re: onbestelbaar nieuwsbrief adres ( verwijderen)

Bericht door Caroline del Court Konig »

Hi Eugenie,
Met de nieuwe AVG wetgeving is het niet meer toegestaan om adressen die je niet meer gebruikt te bewaren.
Je kunt ze dus met het prullenbakje weggooien.
Mocht je de mensen tegenkomen en een nieuw adres van ze krijgen, heb je ze zo weer ingevoerd.
Groetjes, Caro
Eugenie Hennes
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 okt 2019, 11:29

Re: onbestelbaar nieuwsbrief adres ( verwijderen)

Bericht door Eugenie Hennes »

Dank Caro. Dan ga ik nu al die adressen die steeds als onbestelbaar terug kwamen nu weg halen. Ik zag op de lijst nog adressen staan van mensen die zich al eerder zelf hadden afgemeld. Daar staat zo’n rood dingetje bij. Die zal ik dan ook weghalen.
Blijft nog over de vraag waar die onbestelbare nieuwsbrieven nu blijven. Stonden eerder in de spammap. Nu in de nieuwe versie niet. Nergens terug te vinden. Of zie ik iets over het hoofd?
Gebruikersavatar
Karel Tamboer
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 sep 2019, 13:59
Locatie: Haaksbergen
Contacteer:

Re: onbestelbaar nieuwsbrief adres ( verwijderen)

Bericht door Karel Tamboer »

Waar blijven onbestelbare nieuwsbrieven? Het is geen brief met een postzegel die al onderweg was. ;=)) Hij is gewoon niet verstuurd om dat er geen (bestaand) adres is.
Groet Karel
Eugenie Hennes
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 okt 2019, 11:29

Re: onbestelbaar nieuwsbrief adres

Bericht door Eugenie Hennes »

Beste Karel. Dank voor je reactie. Maar zoals je bij elk ander mailprogramma ( van de postmaster) een bericht krijgt als een bericht niet kan worden afgeleverd, zo was dat eerder ook bij het verzenden van nieuwsbrieven. Die kwamen dan de laatste tijd terecht in de e-mailmap ongewenst. Als mensen een nieuw mailadres kregen, kwam het bericht met die reden ook terug. Dat is prettig te weten. Op ledenavonden of zo, kun je hen vragen om het nieuwe adres zodat zij ook weer op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen. Als ze dat niet willen, hoor je dat ook. Dat is de reden waarom ik graag wil weten waar die onbestelbare per e-mail verstuurde nieuwsbrieven blijven.
Met vriendelijke groet, Eugenie
Gebruikersavatar
Klaas Wilms
Berichten: 45
Lid geworden op: 04 sep 2019, 19:43
Locatie: Noordoostpolder
Contacteer:

Re: onbestelbaar nieuwsbrief adres ( verwijderen)

Bericht door Klaas Wilms »

Bij ons komen onbestelbare nieuwsbrieven terecht op het info groei afdeling mail adres. Eerst in de spammap. Na daar te hebben aangegeven dat het niet ongewenst was, kwamen ze de volgende keer keurig in de inbox.
Je kunt bij het versturen overigens aangeven dat je een ander verzend adres gebruikt.
Plaats reactie