formulier - finisher toevoegen

Alles over het maken van formulieren op je website.
Plaats reactie
G&BwebmasterGouda
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 sep 2019, 23:41

formulier - finisher toevoegen

Bericht door G&BwebmasterGouda »

Ik heb een bestelformulier aangemaakt voor de mussenvilla. Bij het toevoegen van de finisher krijg ik steeds een foutmelding. Wat gaat er mis?
Zie de bijlage.
Bijlagen
G&B foutmelding finisher.png
Gebruikersavatar
Ton K
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 aug 2019, 16:38
Contacteer:

Re: formulier - finisher toevoegen

Bericht door Ton K »

Je hebt geen e-mail adres ingevuld bij de afzender.
Dmp 0347.gif
Dmp 0347.gif (10.88 KiB) 242 keer bekeken
De e-mail die verstuurd wordt vanuit het formulier moet door iemand verstuurd worden, zodat de ontvanger ook kan zien van wie de mail afkomstig is. Daar kun je het info@adres van je afdeling voor gebruiken.
De betekenis van alle velden wordt uigelegd in Hoofdstuk 6 van de handleiding. Die kun je downloaden van intranet (wel ff inloggen). https://intranet.groei.nl/afdelingsinfo ... ing-typo3/
G&BwebmasterGouda
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 sep 2019, 23:41

Re: formulier - finisher toevoegen

Bericht door G&BwebmasterGouda »

Hallo Ton,
Ik volg de handleiding nauwkeurig, vul bij de afzender emailadres en naam in. Dan volgt de foutmelding en wordt finisher niet opgeslagen. Zie de bijlage.
Bijlagen
G&B foutmelding finisher2.png
Gebruikersavatar
Ton K
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 aug 2019, 16:38
Contacteer:

Re: formulier - finisher toevoegen

Bericht door Ton K »

Je schermafdruk toont de finisher die een bevestiging stuurt naar degene die het formulier invult (E-mail aan afzender (indiener van formulier)). Dat kan, maar je moet ook de finisher E-mail aan ontvanger (jij) invullen.

Dmp 0348.gif
Ik zie dat ik in de handleiding van hoofdstuk 6 die twee pagina's beter om had kunnen draaien. Vul de gegevens eens in bij de finsher E-mail aan ontvanger (jij) zoals beschreven op pagina 11 van de handleiding.
Krijg je dan nog steeds die melding?
Aan het veld met het rode lijntje erom kun je zien welk veld niet goed ingevuld is.
Gebruikersavatar
Ton K
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 aug 2019, 16:38
Contacteer:

Re: formulier - finisher toevoegen

Bericht door Ton K »

Sterker nog. Ik zie nu dat hoofdstuk 6 naar de verkeerde pagina verwijst. Sorry, ik zal de handleiding aanpassen.
Wat je bij E-mail aan ontvanger (jij) invult wordt op pagina 11 van de handleiding beschreven.
Wat je bij E-mail aan afzender (indiener van formulier) invult wordt op pagina 10 van de handleiding beschreven.
G&BwebmasterGouda
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 sep 2019, 23:41

Re: formulier - finisher toevoegen

Bericht door G&BwebmasterGouda »

Hallo Ton,
De instructies opgevolgd :
> tekst pagina 11 hoort bij voorbeeld pagina 10;
> tekst pagina 10 hoort bij voorbeeld pagina 11;
Dan volgt bij beide finishers de foutmelding, zie de voorbeelden in de bijlagen (geen kader omcirkeld wat niet goed ingevuld is)
Een maand geleden heb ik een contactformulier aangemaakt, functioneert goed op de website.
Er staan nog 2 formulieren klaar en daar loop ik tegen hetzelfde probleem aan.


n.b. er staat een contradictie in de handleiding Formulieren:
> pagina 9 "finisher email aan ontvanger altijd maken"
> pagina 11 "finisher email aan ontvanger is optioneel"
Bijlagen
e-mail aan ontvanger.finisher3.png
e-mail aan afzender.finisher3.png
Gebruikersavatar
Ton K
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 aug 2019, 16:38
Contacteer:

Re: formulier - finisher toevoegen

Bericht door Ton K »

Je moet toch echt ook deze twee velden invullen. Zie je het rode lijntje om het bovenste veld? Daaronder staat ook Ongeldig e-mailadres.
Dmp 0351.gif
Dmp 0351.gif (8.25 KiB) 230 keer bekeken
Ik heb het formulier voor je aangepast in je back-end. Kijk maar eens welke gegevens er ingevuld zijn.
Laatst gewijzigd door Ton K op 04 dec 2019, 05:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: typo
G&BwebmasterGouda
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 sep 2019, 23:41

Re: formulier - finisher toevoegen

Bericht door G&BwebmasterGouda »

Ja roodomlijnd , stom. Niet goed geintepreteerd.
Maar het kwartje valt nu: driehoekje openklappen en text 2 en text 3 opvoeren. Op formulier aan ontvanger én afzender.
Dank Ton!
Gebruikersavatar
Klaas Wilms
Berichten: 45
Lid geworden op: 04 sep 2019, 19:43
Locatie: Noordoostpolder
Contacteer:

Re: formulier - finisher toevoegen

Bericht door Klaas Wilms »

Iets merkwaardigs.
Bij het maken van een (test)formulier kwam ik achter het volgende.
De finisher "E-mail aan ontvanger" moest voor de finisher "Doorverwijzen naar een pagina"
In deze volgorde ging het goed.
Bij de andere volgorde werd er wel doorverwezen naar een pagina, maar het bericht werd misschien wel verstuurd, maar kwam niet aan.
Een paar keer getest. Door de finishers simpelweg van plaats te laten verwisselen ging het goed dan wel fout.
Het hoofdstuk formulieren moet toch aangepast worden, dus dan kan dit er wel bij. (Als het klopt tenminste, maar dat is te testen)
Gebruikersavatar
Ton K
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 aug 2019, 16:38
Contacteer:

Re: formulier - finisher toevoegen

Bericht door Ton K »

Klaas Wilms schreef: 16 dec 2019, 18:33 Iets merkwaardigs.
Bij het maken van een (test)formulier kwam ik achter het volgende.
De finisher "E-mail aan ontvanger" moest voor de finisher "Doorverwijzen naar een pagina"
Wow zeg! Dat is goed om te weten en moet zeker in de handleiding verwerkt worden. De finishers worden inderdaad in de volgorde waarin ze staan uitgevoerd. Je kunt ze gelukkig wel eenvoudig verslepen en dus de volgorde aanpassen.
Bedankt voor je feedback!
Dmp 0392.gif
Dmp 0392.gif (5.89 KiB) 201 keer bekeken
Plaats reactie