tekst aanmelden nieuwsbrief weghalen

Algemene vragen die je niet in een van de andere forums kwijt kunt.
Plaats reactie
Sonja Kalee
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 okt 2019, 11:46
Contacteer:

tekst aanmelden nieuwsbrief weghalen

Bericht door Sonja Kalee »

Hoe krijg ik de teksten aanmelden nieuwsbrief /meld je aan voor onze nieuwsbrief van de site af? Ik had dat op de vorige site onklaar gemaakt omdat we geen nieuwsbrieven verzenden via de site. Inmiddels staan er al 3 adressen in. Waarvan er twee volgens mij ook geen lid zijn (dat zie ik nl niet terug in de aanmeldingslijst). Ik wil die hele aanmeldingstoestand van de site af, want nu wordt er door ons niet op gereageerd en dat komt niet erg professioneel over. Wij doen nooit iets met de website nieuwsbrief mogelijkheid en dat wil ik ook niet. Maar het wordt nu wel aangeboden...
Gebruikersavatar
Karel Tamboer
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 sep 2019, 13:59
Locatie: Haaksbergen
Contacteer:

Re: tekst aanmelden nieuwsbrief weghalen

Bericht door Karel Tamboer »

Dag Sonja, vreemd dat (hier) nog niet gereageerd is op je vraag. Ik merk dat er meerdere afdelingen zijn die de officiële 'Address' lijst niet gebruiken. Deze ontvangt echter wel de aan en afmeldingen van de site. Dat kan frustrerend zijn voor bezoekers zie dus nooit respons krijgen. Ik denk dat hier nog wel over nagedacht moet worden.
Wat denken we daarvan Caro?
Gebruikersavatar
Ton K
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 aug 2019, 16:38
Contacteer:

Re: tekst aanmelden nieuwsbrief weghalen

Bericht door Ton K »

Sonja Kalee schreef: 07 dec 2019, 21:40 Hoe krijg ik de teksten aanmelden nieuwsbrief /meld je aan voor onze nieuwsbrief van de site af?
Dat zit vastgebakken in de template. Je kunt alleen in het back-end de pagina Aanmelden nieuwsbrief uitschakelen. De teksten (aanmelden nieuwsbrief) blijven dan nog wel op de site staan, maar het zijn geen links meer.

Het lijkt me positief dat mensen zich aan willen melden voor je nieuwsbrief! Dat betekent dat er interesse is in je afdeling. Super!

Gebruik je wel een andere manier om je e-mail nieuwsbrief te versturen? Dan is er misschien een mooiere oplossing. In plaats van dat de aanmeldpagina uitzet, zet je op die de informatie neer hoe mensen zich op jouw nieuwsbrief kunnen aanmelden of afmelden. Caroline kan dan in het back-end de aanmeldmodule voor je uitschakelen. Zo kun je toch nog van de pagina en de links op de site gebruik maken.

Als je nog helemaal geen nieuwsbrief wilt gebruiken, dan kun je boven of onder het aanmeldfomulier ook je eigen toelichtende tekst maken:
Op dit moment verstuurt de afdeling Harderwijk nog geen e-mail nieuwsbrief. U kunt zich hier echter al wel voor aanmelden. Zodra wij in de toekomst starten met de nieuwsbrief ontvangt u deze automatisch per e-mail.

Zo laat je zien dat je er over nadenkt. Uiteindelijk is e-mail toch niet meer weg te denken uit onze maatschappij.
Gebruikersavatar
Ton K
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 aug 2019, 16:38
Contacteer:

Re: tekst aanmelden nieuwsbrief weghalen

Bericht door Ton K »

Karel Tamboer schreef: 08 dec 2019, 16:10 Dag Sonja, vreemd dat (hier) nog niet gereageerd is op je vraag.
Hoezo vreemd? :o
Gebruikersavatar
Karel Tamboer
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 sep 2019, 13:59
Locatie: Haaksbergen
Contacteer:

Re: tekst aanmelden nieuwsbrief weghalen

Bericht door Karel Tamboer »

Sorry ik dacht dat het een veel ouder bericht was. :oops:
Gebruikersavatar
Karel Tamboer
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 sep 2019, 13:59
Locatie: Haaksbergen
Contacteer:

Re: tekst aanmelden nieuwsbrief weghalen

Bericht door Karel Tamboer »

Snelle reactie Ton, maar hoe kunnen deze afdelingen nu het beste te werk gaan? Ik heb met onze afdeling dit probleem niet, maar ik weet dat er meer afdelingen zijn die deze lijst negeren.
Sonja Kalee
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 okt 2019, 11:46
Contacteer:

Re: tekst aanmelden nieuwsbrief weghalen

Bericht door Sonja Kalee »

Het punt is dat wij al een papieren nieuwsbrief hebben (per kwartaal). Mocht er iets tussentijds te melden zijn zenden we de LEDEN een Tussentijdse Nieuwsbrief. Maar dat onderscheid zie ik niet terug bij de aanmeldprocedure. Ze moeten wel invullen op het formulier, maar ik zie dat niet staan bij de aanmelding. Dus moet ik dat gaan nazoeken in de ledenlijst.
Van de 3 aanvragen is er maar 1 lid volgens mij, die heb ik doorgegeven aan degene die ze maakt, de 2 andere niet. Die zouden dan geen recht hebben op de nieuwsbrief zoals wij die nu doen. Dan is het een beetje raar als op onze site staat dat je daar kunt aanmelden voor de nieuwsbrief terwijl dat alleen kan als je lid bent. Plus dat ik dan ook regelmatig bij moet gaan houden of er aanmeldingen zijn, dat zit nu niet in mijn systeem.
Dus ik wil er gewoon van af.
Er gaat zeker geen nieuwsbrief via de site komen zolang ik alleen de website doe (en Facebookpagina en de redactie papieren Nieuwsbrief en ook nog de fotoreportages bij de activiteiten). Dat is nu al erg veel.
Kan ik dat formulier zelf aanpassen?
Sonja Kalee
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 okt 2019, 11:46
Contacteer:

Re: tekst aanmelden nieuwsbrief weghalen

Bericht door Sonja Kalee »

Al even gezocht, maar dat gaat boven mijn pet, wel iets gevonden wat het waarschijnlijk is maar snap daar geen hout van.
Gebruikersavatar
Karel Tamboer
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 sep 2019, 13:59
Locatie: Haaksbergen
Contacteer:

Re: tekst aanmelden nieuwsbrief weghalen

Bericht door Karel Tamboer »

Als je de 'Address' lijst waar de aanmeldingen in komen bekijkt kun je daar zien of het een lid betreft. Het item ' Titel' geeft een 'Ja' als het een lid betreft. Je moet die kolom wel inschakelen helemaal onder aan de lijst. Daar kun je de kolom ook op een betere plek plaatsen.
Titel, een beetje ongelukkige naam maar dat is even wennen.
Sonja Kalee
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 okt 2019, 11:46
Contacteer:

Re: tekst aanmelden nieuwsbrief weghalen

Bericht door Sonja Kalee »

ok, dank je wel, had al het vermoeden dat het zoiets ongrijpbaars zou zijn...
Plaats reactie