formulieren voor ontvanger

Alles over het maken van formulieren op je website.
Plaats reactie
G&BwebmasterGouda
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 sep 2019, 23:41

formulieren voor ontvanger

Bericht door G&BwebmasterGouda »

Op een aanmeldformuliervoor een excursie zou ik in het bcc - vak graag 2 emailadressen invullen, Is dit mogelijk?
Gebruikersavatar
Saskia Breebaart
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 aug 2019, 20:58
Contacteer:

Re: formulieren voor ontvanger

Bericht door Saskia Breebaart »

Vast wel Nel
Ik denk achter het 1e emailadres een ; en dan spatie en het volgende emailadres.
Even proberen want ik ben niet 100% zeker ;)
Succes
Saskia Breebaart
Gebruikersavatar
Ton K
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 aug 2019, 16:38
Contacteer:

Re: formulieren voor ontvanger

Bericht door Ton K »

Helaas dat werkt niet. Ik heb alle mogelijke symbolen gebruikt om de e-mail adressen te scheiden (; , |), maar krijg het niet werkend. Of ik doe iets verkeerd, maar dan hoor ik graag hoe het wél moet ;)

Bij E-mail aan ontvanger kun je 3 e-mail adressen kwijt:
1. Adres van ontvanger
2. cc-adres
3. bcc-adres

Wil je er meer toevoegen dan kun je ook nog E-mail aan afzender (indiener van formulier) gebruiken:
4. Adres van ontvanger
5. cc-adres
6. bcc-adres

Echt handig is het niet. Soms wil je dat alle ontvangers zien wie of de e-mail allemaal hebben gehad, maar de bcc adressen zie je sowiezo niet, en wat je bij E-mail aan ontvanger invult zie je weer niet bij E-mail aan afzender. En andersom wil je ook vaak meerdere mensen ter info in de bcc zetten en die hoeven niet van elkaar te weten dat ze in de lijst staan.

Er zal vast wel een keer een update komen waarbij het wel werkt, want ik kan me niet voorstellen dat we de enigen zijn die er last van hebben.
G&BwebmasterGouda
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 sep 2019, 23:41

formulier: email aan afzender en bevestigingsbericht

Bericht door G&BwebmasterGouda »

We hebben voor elke excursie een aanmeldformulier gemaakt met een finisher email aan ontvanger / email aan afzender / bevestigingbericht.
Ben aan het uittesten en merk dat ik bij een testaanmelding wel email aan afzender ontvang maar geen bevestigingsbericht. Moet je 1 van de 2 gebruiken?
Gebruikersavatar
Ton K
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 aug 2019, 16:38
Contacteer:

Re: formulier: email aan afzender en bevestigingsbericht

Bericht door Ton K »

G&BwebmasterGouda schreef: 28 jan 2020, 23:05 Moet je 1 van de 2 gebruiken?
Nee hoor. Je kunt beide gebruiken. Misschien dat de volgorde nog uitmaakt zoals Klaas ontdekt heeft (viewtopic.php?f=9&t=286). Als ik tijd heb zal ik van het weekend wat testen.
Plaats reactie