Zichtbaarheid artikelpagina naast de inhoudsrubriek

Algemene vragen die je niet in een van de andere forums kwijt kunt.
Plaats reactie
Atty de Louw
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 feb 2020, 15:01

Zichtbaarheid artikelpagina naast de inhoudsrubriek

Bericht door Atty de Louw »

Wij hebben een opmerking ontvangen van een lid naar aanleiding van de nieuwe website. Als ze op haar i-pad naar de rubriek Activiteiten gaat komen de artikelpagina's niet naast de inhoudsrubriek te staan, maar helemaal onderaan. Dit betekent dat ze iedere keer naar beneden en weer naar boven moet scrollen, wat heel vervelend is. Hebben jullie enig idee hoe dit komt en hebben hier al meer mensen over geklaagd?
Met vriendelijke groet, Atty
Gebruikersavatar
Saskia Breebaart
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 aug 2019, 20:58
Contacteer:

Re: Zichtbaarheid artikelpagina naast de inhoudsrubriek

Bericht door Saskia Breebaart »

Beste Atty dit komt door het responsive zijn van de website.
Het scherm van een Ipad, maar ook een smartphone is smaller dan van een laptop of PC en dan wordt de inhoud uit de rechterkolom onder de hoofdkolom geplaatst.
Je zou er voor kunnen kiezen om de rechterkolom niet te gebruiken, of slechts als illustratie te gebruiken.
Zelf werk ik bij voorkeur van mijn pc en verklein regelmatig even het scherm tot je in plaats van de menu namen een blokje met streepjes (dit heet 'hamburgermenu') ziet. Dit om een idee te krijgen hoe de site er op een tablet uit ziet.
Hoop dat het zo duidelijk is.
Succes
Saskia Breebaart
Atty de Louw
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 feb 2020, 15:01

Re: Zichtbaarheid artikelpagina naast de inhoudsrubriek

Bericht door Atty de Louw »

Hallo Saskia, dankjewel voor je uitleg. Het vervelende is dat het niet overal hetzelfde werkt. Op mijn eigen tablet en smartphone werkt het prima. Op de I-pad van betrokken lid ziet dit er anders uit en zij moet iedere keer naar beneden scrollen om bij de tekst te komen en dan weer helemaal terug om een volgend item te bekijken. Maar dat ligt wellicht aan de instellingen van de I-pad. Ik vind het jammer om de rechterkolom niet te gebruiken, want op de PC staat dat juist zo goed. Ik wacht even met aanpassingen of er soms meer klachten komen. Groetjes, Atty
Plaats reactie