Enquete formulier

Alles over het maken van formulieren op je website.
Plaats reactie
doetinchem
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jun 2020, 13:02

Enquete formulier

Bericht door doetinchem »

Wij van de afdeling Doetinchem willen graag een enquete houden onder onze leden. Heb begrepen van Caroline dat ik dit via het formulier kan gaan doen. Het is een A4 vol met vragen, kun jij mij helpen een start hiermee te maken en hoe doe ik dat?
Zag ook bij de opmaak van de formulieren een vakje met wachtwoord staan? Kan ik die gebruiken omdat de enquete alleen voor leden is?

Hoor graag van je.
Agnes Heilijgers secretaris Doetinchem
Gebruikersavatar
Ton K
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 aug 2019, 16:38
Contacteer:

Re: Enquete formulier

Bericht door Ton K »

Agnes, ik heb je bericht even verplaats naar het juiste forum.

Heb je de handleiding formulieren al gedownload?
Daarin wordt stap voor stap uitgelegd hoe je een formulier moet maken.
Je vindt de handeiding op Intranet https://intranet.groei.nl/afdelingsinfo ... ing-typo3/
Gebruikersavatar
Ton K
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 aug 2019, 16:38
Contacteer:

Re: Enquete formulier

Bericht door Ton K »

Het password veld zal je overigens niet veel helpen. Wanneer je het formulier invult zie je zwarte puntjes, maar het maakt niet uit wat je invult, alles wordt goedgekeurd. Je krijgt dan wel het password te zien in de mail die het formulier verstuurt.

Als je bang bent dat wildvreemde bezoekers je enquete in gaan vullen, kun je wel een paar andere dingen doen.
1. Zet het formulier op een pagina die niet in het menu van de website staat. Je doet dit door op de die pagina bij de pagina-eigenschappen in het tabblad Toegang, een vinkje te zetten bij In menu's Verbergen.
Dmp 0760.gif
Dmp 0760.gif (1.62 KiB) 163 keer bekeken
Jaja. Hoe kom je daar dan? In de paginaboom klik je op de formulierpagina. En dan klik je in het rechtervenster op de knop Paginaeigenschappen bewerken. Kies dan het tabblad Toegang.
Dmp 0761.gif
Dmp 0761.gif (4.46 KiB) 163 keer bekeken
Nu kunnen alleen de bezoekers die de link naar deze pagina hebben erbij.

En als je er zeker - nou ja wat heet - zekerder, van wilt zijn dat de invuller lid is, laat 'm dan z'n lidnummer en naam invullen. Dan kun je die met de ledenlijst vergelijken.
Ik zou dat trouwens niet adviseren. Geen hond weet z'n lidnummer. Dus als iemand tussen het oud papier moet gaan zoeken naar het adreslabel om het nummer te vinden, reken er dan maar niet op veel respons te krijgen. Bovendien wil je een enquete het liefst ongekleurd en anoniem afnemen en ook anoniem deelnemen.

Kijk maar even of het lukt een formulier aan te maken, anders help ik je in het back-end op weg.
doetinchem
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jun 2020, 13:02

Re: Enquete formulier

Bericht door doetinchem »

Dag Ton

Ik heb al eerder een formulier gemaakt mbv de handleiding. Heb al een begin gemaakt voor het enquete formulier maar zou ik graag even samen willen doen zeker om te kijken of ik het goed doe.

Hoor graag van je

Groetjes Agnes afdeling Doetinchem
06-40429016
Gebruikersavatar
Ton K
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 aug 2019, 16:38
Contacteer:

Re: Enquete formulier

Bericht door Ton K »

Ik kijk met je mee en e-mail je.
Plaats reactie