foto's plaatsen in nieuwsbrief

Vragen over het maken en versturen van de e-mail nieuwsbrief.
Plaats reactie
aalsmeer
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2020, 15:46

foto's plaatsen in nieuwsbrief

Bericht door aalsmeer »

Ik wil graag in de nieuwsbrief die wij maken foto's plaatsen in de tekst en niet eronder of erboven maar erin, hoe doe ik dat en hoe bepaal ik de grote van de foto's. zijn er ook meerdere foto's binnen de tekst te plaatsen?

Henk Kanters
Gebruikersavatar
Klaas Wilms
Berichten: 45
Lid geworden op: 04 sep 2019, 19:43
Locatie: Noordoostpolder
Contacteer:

Re: foto's plaatsen in nieuwsbrief

Bericht door Klaas Wilms »

Hoe het moet, weet ik niet, maar zo doe ik het:
Verdeel je nieuwsbrief over meer inhoudselementen. Bij elk inhoudselement past 1 foto die er onder komt te staan.
Als je twee foto's onder elkaar wilt hebben, voeg je een inhoudselement toe met alleen maar 1 foto. Ook als je wilt openen met een foto voeg je een inhoudselement boven je eerste toe en daar plaats je alleen een foto.
Als je twee of meer foto's naast elkaar wilt plaatsen, kun je eerst een programma gebruiken waarin je foto's kunt bewerken. Ik gebruik powerpoint en sla het dan op als afbeelding, maar er zijn meer programma's die je kunt gebruiken.
Overigens hebben al die verschillende inhoudselementen als voordeel dat titels een betere afscheiding vormen. Natuurlijk hoeft niet elk element een titel. Bij mij kan een nieuwsbrief wel bestaan uit meer dan 10 inhoudselementen (meestal maar 3 of 4).
Voordeel van aparte inhoudselementen is verder dat je ze eenvoudig versleept zodat er een andere volgorde ontstaat.
Het kan er dan als volgt uit zien: noordoostpolder.groei.nl/index.php?id=14493 met 6 inhoudselementen waarvan 3 geen titel hebben.
Inhoudselement.jpg
Inhoudselement.jpg (73.59 KiB) 174 keer bekeken
MarijkeJvL
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 sep 2019, 14:18

Re: foto's plaatsen in nieuwsbrief

Bericht door MarijkeJvL »

Of ik interpreteer bovenstaande uitleg verkeerd of het antwoord is niet wat wordt bedoeld.
Ik denk nl, dat ik met hetzelfde probleem zit.
In het inhoudsblokje wil ik ergens een foto neerzetten. Nu kan ik dat alleen, zodat de foto onderin het inhoudsblokje komt. Met de aanmaak van een nieuw inhoudsblokje kan ik inderdaad de foto boven of onder het inhoudsblokje met tekst zetten. Maar ik wil hem erin! En ook in de grootte die ik zelf wil. Ik vermoed, dat dit in het format van de nieuwsbrief niet mogelijk is. Of heb ik het fout?
Groeten,
Marijke
Gebruikersavatar
Klaas Wilms
Berichten: 45
Lid geworden op: 04 sep 2019, 19:43
Locatie: Noordoostpolder
Contacteer:

Re: foto's plaatsen in nieuwsbrief

Bericht door Klaas Wilms »

Een voorbeeldtekst met daarin plaatjes op willekeurige plaatsen en van willekeurige grootte.
Niet alles is mogelijk en het is ook niet heel flexibel.
Om een plaatje tussen twee woorden te krijgen ga ik op de plek staan waar het plaatje moet komen.
Vervolgens naar de map op mijn PC waar het plaatje staat. Selecteren, ctrl C, terug naar de goede plaats en dan ctrl V.
Door het plaatje vervolgens te selecteren, kun je via de hoeken het plaatje verkleinen
Er is verder niet veel flexibiliteit. De onderkant van het plaatje staat op de regel waar je hem hebt neergezet. De tekst er om heen lukt me niet. Er blijven dus links en rechts witruimtes over.
Hetzelfde plaatje, maar nu wat kleiner.
Alsof het nog wat te flexibel is gebeurt ook nog het volgende:
Als je terug gaat naar je backend, lijkt het een leeg plaatje te zijn. Dat is niet zo, maar het wordt er niet overzichtelijker op.
Voorkant.png
Backend.png
Gebruikersavatar
Klaas Wilms
Berichten: 45
Lid geworden op: 04 sep 2019, 19:43
Locatie: Noordoostpolder
Contacteer:

Re: foto's plaatsen in nieuwsbrief

Bericht door Klaas Wilms »

Om bovengenoemde redenen doe ik het nooit zoals hierboven.
Om in de Nieuwsbrief het plaatje op de goede grootte te krijgen, maak ik een kopie op de PC en verklein die tot het gewenste formaat. Die gaat dan in de nieuwsbrief. Beetje omslachtig, maar het werkt.
MarijkeJvL
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 sep 2019, 14:18

Re: foto's plaatsen in nieuwsbrief

Bericht door MarijkeJvL »

Ja, zo heb ik het ook geprobeerd. Maar het is niet mooi. Een plaatje te midden van tekst krijg je niet.
Ik maak tegenwoordig maar een panoramafoto van verschillende foto's in irfan view en plaats die tussen de inhoudsblokjes/teksten in. Dat vind ik nog het mooist tot nu toe.
Groeten,
Marijke
Gebruikersavatar
Saskia Breebaart
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 aug 2019, 20:58
Contacteer:

Re: foto's plaatsen in nieuwsbrief

Bericht door Saskia Breebaart »

Marijke en Klaas,

Er is bewuste voor gekozen dat foto's niet IN de tekst geplaatst kunnen worden in een Nieuwsbrief. Er zijn heel veel email programma's en die werken allemaal anders. Dat betekent dat de ontvangen Nieuwsbrief er heel anders uit kan zien dan jij bedoelt hebt.
Het is niet handig, maar we moeten het er mee doen.
Zelf werk ik op dezelfde manier als Klaas met meerdere contentblokjes. Soms staat mijn titel in het blokje met de afbeelding als ik tussen titel en tekst een afbeelding wil hebben en het blokje met alleen tekst er onder.
Succes
Saskia Breebaart
Plaats reactie