tekstkleur

Algemene vragen die je niet in een van de andere forums kwijt kunt.
Plaats reactie
moniqueL
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 sep 2019, 17:54
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

tekstkleur

Bericht door moniqueL »

Is er een mogelijkheid om in de tekst die ik zelf type op een pagina (gedefinieerd als tekst en media/afbeeldingen) iets te doen met kleur? Dus bijvoorbeeld een woord in een andere kleur tonen?
Gebruikersavatar
Ton K
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 aug 2019, 16:38
Contacteer:

Re: tekstkleur

Bericht door Ton K »

De template is zo opgezet dat alles netjes uitziet en het geen regenboog aan kleuren wordt. De kleurstelling is over nagedacht om er een eenheid van te maken.
Om tekst op te laten vallen kun je er een Heading van maken, of je gebruikt vetgedrukt, cursief of onderstrepen (die laatste raad ik overigens niet aan omdat dat te veel op een hyperlink lijkt waardoor je bezoeker denkt dat ie er op kan klikken). En die kun je ook nog combineren, maar probeer het rustig te houden.

Dat is een heel lang antwoord om Nee te zeggen. Dat kan niet.

Helemaal niet? Ja, dat kan wel, maar daar ga je niet blij van worden waarschijnlijk. Je kunt de editor omschakelen naar code met de Broncode knop. Dan ga je voor de tekst staan die je een kleur wil geven en daar voeg je een stukje code toe: <SPAN STYLE="color:red;">
En aan het eind van het stukje tekst dat je gekleurd wilt hebben zet je </SPAN>

Pagina opslaan en bekijken, en dan zie je dat de tekst rood geworden is.

Nou, en het leuke is dat als je nu weer terug gaat om dat inhoudselement te wijzigen, dat is al die code verdwenen. Zei ik niet dat je er niet blij van ging worden?

Dus het kan, maar of je het de moeite waard vind? Nog los van de kleurenkerstboom die je er van kan maken.
Gebruikersavatar
Klaas Wilms
Berichten: 45
Lid geworden op: 04 sep 2019, 19:43
Locatie: Noordoostpolder
Contacteer:

Re: tekstkleur

Bericht door Klaas Wilms »

Er zijn inderdaad standaard genoeg mogelijkheden om accenten aan te brengen. Voor mij ruim voldoende. Ik hoef ze niet eens allemaal te gebruiken.
Maar er is wel degelijk een manier om alles blijvend en corrigeerbaar te krijgen. Door als inhoudselement HTML te kiezen en dan in HTML te werken.
Geschikt voor korte stukjes tekst.
Een erg bewerkelijke manier en -in elk geval voor mij- een overbodige en onwenselijke manier.
Plaats reactie