Menu zichtbaar op smartphone

Wat zou je graag veranderd willen hebben en wat kan beter? Plaats hier je nieuwe en frisse ideeën.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Klaas Wilms
Berichten: 45
Lid geworden op: 04 sep 2019, 19:43
Locatie: Noordoostpolder
Contacteer:

Menu zichtbaar op smartphone

Bericht door Klaas Wilms »

Als je nu bv ACTIVITEITEN in het menu kiest, komt er een lege pagina.
Met een smartphone en met een tablet in portret moet je dan nog eerst op de hamburgerstreepjes links boven klikken om het menu te voorschijn te halen. Daarna kun je pas klikken op het menu-item.
In de oude versie werd het eerste menu-item gegeven. Is dat niet weer mogelijk?
Mijn (voorlopige) oplossing is dat ik de hoofdpagina van bv ACTIVITEITEN vul met de menu-items. Die zijn gelinkt naar de echte menu-items.
Op een PC en tablet-landscape staat het menu er dan dubbel. Ook niet ideaal, maar beter dan soms een lege pagina.
Gebruikersavatar
Ton K
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 aug 2019, 16:38
Contacteer:

Re: Menu zichtbaar op smartphone

Bericht door Ton K »

Dit menu vraagt een iets andere gebruikersactie op een mobiel. Je moet eerst het menu uitklappen en dan de pagina kiezen.
  • Als je op het driehoekje naast ACTIVITEITEN klikt, dan klapt het menu uit.
  • Als je op het woord klikt kom je op de pagina.
Eerst op het driehoekje tappen om het menu te bekijken, dan de pagina kiezen.
Dmp 0079.gif
Dmp 0079.gif (11.05 KiB) 1275 keer bekeken
Gebruikersavatar
Klaas Wilms
Berichten: 45
Lid geworden op: 04 sep 2019, 19:43
Locatie: Noordoostpolder
Contacteer:

Re: Menu zichtbaar op smartphone

Bericht door Klaas Wilms »

Mijn vraag ging over de hoofdpagina van een menu.
Daar is het menu niet zichtbaar op smartphone en tablet-portret.
Door op de hamburgerstreepjes te klikken zie je het menu.
Dat driehoekje als je het menu al voor je hebt, is mij wel duidelijk.
Gebruikersavatar
Caroline del Court Konig
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 aug 2019, 17:57

Re: Menu zichtbaar op smartphone

Bericht door Caroline del Court Konig »

Hi Klaas,
Ik zie wat je bedoelt. Maar dat is niet alleen op smartphone en tablet, het is ook zo op de PC.
Ik leg dit even bij Youwe neer. Want het is inderdaad beter als je de eerste pagina te zien krijgt als er niets op het hoofdniveau staat. Dat was in de vorige versie ook zo.
Dank voor het melden,
Caro
Gebruikersavatar
John Bax
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 sep 2019, 11:30
Locatie: Deurne
Contacteer:

Re: Menu zichtbaar op smartphone

Bericht door John Bax »

Het 'probleem' van de lege pagina bestaat natuurlijk niet als je die pagina vult met informatie en daarin meerdere links opneemt naar de onderliggende pagina's. Kijk maar eens op deurne.groei.nl hoe ik dat heb opgelost. Je kunt dan je bezoekers mooi naar de belangrijkste pagina's leiden terwijl er bovenin het hamburgermenu is.
Gebruikersavatar
Klaas Wilms
Berichten: 45
Lid geworden op: 04 sep 2019, 19:43
Locatie: Noordoostpolder
Contacteer:

Re: Menu zichtbaar op smartphone

Bericht door Klaas Wilms »

@ John Bax
Inderdaad een mooie oplossing.
Mijn voorlopige oplossing heeft het nadeel dat het alleen een verdubbeling is.
Jouw oplossing voegt iets toe.
Bedankt
Gebruikersavatar
John Bax
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 sep 2019, 11:30
Locatie: Deurne
Contacteer:

Re: Menu zichtbaar op smartphone

Bericht door John Bax »

Graag gedaan. En je kunt de pagina natuurlijk ook dynamisch maken. Actuele zaken of evenementen waar je de nadruk op wilt leggen, kun je (tijdelijk) als eerste item vermelden. Bijkomend voordeel is dat zoekmachines pagina's die regelmatig gemuteerd worden, extra waarderen. Waardoor je ranking in de resultaten van de zoekmachines stijgt. Wat je noemt een win-win-situatie!
Succes, John Bax
wageningen_pieter
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 okt 2019, 17:13

Re: Menu zichtbaar op smartphone

Bericht door wageningen_pieter »

Ik ben nieuw met deze materie; net begonnen me in te werken als webmaster. Ik zag op mijn iPad (landscape) dat het 'word lid' logo een gedeelte van de rubriekenbalk van de nieuwe site maskeert. De rubriek Diversen is achter het logo verborgen en alleen (?) tevoorschijn te halen door mijn iPad te draaien en het menu uit te klappen. Dat moet je dan wel weten. Of doe ik iets verkeerds? Pieter.
Gebruikersavatar
Ton K
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 aug 2019, 16:38
Contacteer:

Re: Menu zichtbaar op smartphone

Bericht door Ton K »

wageningen_pieter schreef: 09 okt 2019, 17:28 Ik ben nieuw met deze materie; net begonnen me in te werken als webmaster. Ik zag op mijn iPad (landscape) dat het 'word lid' logo een gedeelte van de rubriekenbalk van de nieuwe site maskeert. De rubriek Diversen is achter het logo verborgen en alleen (?) tevoorschijn te halen door mijn iPad te draaien en het menu uit te klappen. Dat moet je dan wel weten. Of doe ik iets verkeerds? Pieter.
Je doet niets verkeerd.
Ik zie nu ook dat de standaard menu-items inderdaad niet allemaal op de balk passen. We nemen dit punt mee in de evaluatie.
Gebruikersavatar
Caroline del Court Konig
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 aug 2019, 17:57

Re: Menu zichtbaar op smartphone

Bericht door Caroline del Court Konig »

De site is nu ingesteld dat hij (veel) sneller gaat 'hamburgeren'.
Alle knoppen moeten dus nu zichtbaar blijven op het absolute merendeel van de apparaten.
Mocht iemand nog iets tegenkomen waar het niet goed gaat, graag doorgeven met alle relevante info: wat voor apparaat, wat voor stuurprogramma (bijv. Windows of Android of iOS) en wat voor versie daarvan, bij computers wat de resolutie en afmeting van het beeldscherm is.
Caro
Plaats reactie