andere interne link "uitgelicht" op homepagina

Bewerken of aanmaken van pagina's.
Plaats reactie
Boukje-Zutphen
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2022, 17:43
Contacteer:

andere interne link "uitgelicht" op homepagina

Bericht door Boukje-Zutphen »

Dag!

Op de homepagina van https://zutphen.groei.nl/home wil ik het middelste item van "uitgelicht" linken naar een ander deel van de website. Dit item wordt nu naar "/activiteiten/ik-word-lid" gelinkt, maar het bestuur wil dit graag naar een ander deel van de website. Bij het oogje/ketting heb ik dit al handmatig geprobeerd, maar helaas verspringt dit telkens naar het oude. Kan iemand mij hierin helpen?

Met vriendelijke groet,
Boukje
Bijlagen
Ik word lid schermafbeelding.jpeg
Gebruikersavatar
Klaas Wilms
Berichten: 45
Lid geworden op: 04 sep 2019, 19:43
Locatie: Noordoostpolder
Contacteer:

Re: andere interne link "uitgelicht" op homepagina

Bericht door Klaas Wilms »

Heb ik ook eens gehad.
Na een paar pogingen heb ik de categorieaanduiding er af gehaald en toegevoegd aan het artikel waar naar gelinkt moet worden.
Sindsdien denk ik er niet meer over na en doe het zo.
Gebruikersavatar
Ton K
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 aug 2019, 16:38
Contacteer:

Re: andere interne link "uitgelicht" op homepagina

Bericht door Ton K »

Ik begrijp niet helemaal wat je met URL-segement doet, maar het werkt zoals Klaas omschrijft. Nieuwe link maken en oude weghalen.

Of uitgebreider:
Eerst ga je naar de nieuwe pagina die je in uitgelicht wilt hebben. Daar klik je op de pagina-eigenschappen en dan selecteer je tabblad Categorieën. Zet een vinkje bij Uitgelicht 1, 2 of 3. In tabblad Bronnen kun je dan nog een foto toevoegen die in uitgelicht wordt getoond. Sla de pagina op.

Nu ga je naar de pagina die momenteel nog in uitgelicht staat. Daar haal je het vinkje bij uitgelicht weg. Pagina opslaan.

Dan wordt nu de nieuwe pagina naan de voorkant getoond.
Boukje-Zutphen
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2022, 17:43
Contacteer:

Re: andere interne link "uitgelicht" op homepagina

Bericht door Boukje-Zutphen »

Dank voor jullie antwoorden.
Helaas niet gelukt. Ik haalde nogmaals de categorieaanduiding er af en maakte een nieuwe link. Toch blijft het uitgelichte vakje van de homepagina steeds doorsturen naar het verkeerde deel van de website. Ik heb het nu met een extra klik opgelost.
Gebruikersavatar
Caroline del Court Konig
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 aug 2019, 17:57

Re: andere interne link "uitgelicht" op homepagina

Bericht door Caroline del Court Konig »

Hallo Boukje,
Ik heb even gekeken.
Bij die pagina over de ledenwerving (bij de paginaeigenschappen) staat het vinkje nog bij 'uitgelicht':
zutphen word lid.JPG
Ik weet niet welke pagina je daarvoor in de plaats wilt hebben, maar als je daar het vinkje op de goede plek zet en dan dit vinkje weghaalt, dan moet het goed komen.

Succes!
Caro
Gebruikersavatar
Saskia Breebaart
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 aug 2019, 20:58
Contacteer:

Re: andere interne link "uitgelicht" op homepagina

Bericht door Saskia Breebaart »

Tijdens de webmastercursus voor gevorderden kwam de tip haal eerst bij het item wat vervangen moet worden het vinkje weg en plaatst dan bij het nieuwe item het vinkje bij de Uitgelicht die je net beschikbaar hebt gemaakt. Vergeet niet om tussentijds op te slaan :)
Succes
Saskia Breebaart
Plaats reactie