Windinternet met Outlook

Algemene vragen die je niet in een van de andere forums kwijt kunt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Karel Tamboer
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 sep 2019, 13:59
Locatie: Haaksbergen
Contacteer:

Windinternet met Outlook

Bericht door Karel Tamboer »

Hallo allemaal,
Sinds onze nieuwe emailprovider Wind heb ik het volgende probleem. Zowel op een Android telefoon als op een Windows Laptop lukt het ons niet om het info@afdelingsnaam.groei.nl account te installeren in Outlook.
Ik zeg uitdrukkelijk Android en Windows omdat ik Apple niet heb kunnen proberen. Ook zeg ik Outlook omdat het feilloos werkt met b.v. Thunderbird op de PC en op een Laptop en op mijn Tablet en telefoon gebruik ik TypeApp. Werkt allemaal probleemloos. Maar met Outlook krijg ik het niet voor elkaar.

Speciaal hiervoor heb ik Outlook op mijn Tablet geïnstalleerd en daar mijn privé account op aangemaakt. Dat werkt gewoon!
Foutmeldingen als emailadres of wachtwoord zijn niet correct, je mailserver-certificaat is ongeldig.... komen dan voorbij.
Bij Domein/gebruikersnaam vul ik windinternet.nl in.

Mijn vraag:
Zijn er afdelingen die dit herkennen of juist zeggen dat het helemaal naar tevredenheid werkt? Of doe ik het fout?
Ik hoor het graag.
Karel Tamboer
Afd. Berkelland/Haaksbergen
Gebruikersavatar
Caroline del Court Konig
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 aug 2019, 17:57

Re: Windinternet met Outlook

Bericht door Caroline del Court Konig »

Hi Karel,
Zomaar een gok... windinternet.nl is de mailserver. Moet je bij gebruikersnaam niet gewoon je mailadres invoeren?
Groetjes, Caro
Gebruikersavatar
Ton K
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 aug 2019, 16:38
Contacteer:

Re: Windinternet met Outlook

Bericht door Ton K »

Bij login moet je GEEN Encryption method (Versleuteling?) gebruiken. Normaal zou je de daar SSL/TLS invullen, maar dat werkt niet.
Als je wilt kan ik alle stappen hier wel ff inplakken (ware het niet dat ik alles op Engels heb staan).
Dmp_2649_2023-05-07.png
Dmp_2649_2023-05-07.png (13.49 KiB) 105 keer bekeken
Gebruikersavatar
Ton K
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 aug 2019, 16:38
Contacteer:

Re: Windinternet met Outlook

Bericht door Ton K »

Ow, als je SSL/TLS encryptie wilt gebruiken, moet je poort 993 gebruiken. Dan werkt het wel.
Plaats reactie