contactformulier

Alles over het maken van formulieren op je website.
Plaats reactie
dinytielemans
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2019, 10:57

contactformulier

Bericht door dinytielemans »

Goedenavond,
Ik beheer websites van 2 afdelingen. Bij allebei de afdelingen zijn de contactformulieren precies hetzelfde aangemaakt.

Bij de ene (afd. Uden) ontvangt het bestuur geen contactformulier wat is verstuurd via de website. (ikzelf in de bcc wel)
Het bestuur van de andere afdeling (Gemert) ontvangt wel het formulier wat verstuurd is via de website (ook ikzelf in de bcc)

Bij afd Uden wordt het naar een gmailaccount gestuurd.
Bij afd. Gemert wordt het formuier naar een info account gestuurd.

Mijn vraag: maakt dit het verschil? Heeft iemand ervaring met gebruik van ook een gmailaccount van de afdeling?
Ik weet niet wat te verbeteren.

met vriendelijk groet,
Diny Tielemans webmaster afdeling Uden en afdeling Gemert.
Gebruikersavatar
Ton K
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 aug 2019, 16:38
Contacteer:

Re: contactformulier

Bericht door Ton K »

1. Is het gmail adres juist?
2. Het kan zijn dat de mail in de spam terecht komt. Heb je daar al gekeken?

Om te voorkomen dat de mail in de spam terecht komt, kun je in het formulier bij Adres afzender het beste het email adres van je afdeling invullen: info@uden.groei.nl bijvoorbeeld.
En bij Naam van de afzender vul je dan Groei & Bloei Uden in.
Zo zorg je ervoor de het e-mail adres van de afzender overeenkomt met de website waar de mail vandaan komt. Als daar een verschil in zit omdat je het e-mail adres van de invuller gebruiklt, dan gaan er alarmbellen rinkelen.

Bij Reply-to-address kun je dan wel het email adres van degene die het formulier heeft ingeuld invullen ({text-4} bijvoorbeeld). Als je dan het formulier in je mailbox krijgt en klkt op mail beantwoorden, dat gaat de mail automatisch naar de invuller van het formulier. Elk mailprograam kan daarmee overweg.
Dmp_2717_2023-07-27.png
Dmp_2717_2023-07-27.png (13.25 KiB) 42 keer bekeken
Plaats reactie