chronologische volgorde fotoalbums

Vragen over de nieuwe foto albums (foto's rubriek).
Plaats reactie
G&BwebmasterGouda
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 sep 2019, 23:41

chronologische volgorde fotoalbums

Bericht door G&BwebmasterGouda »

Ik heb met de handleiding in de hand in het cms systeem de chronologische volgorde van de fotoalbums 2023 aangepast via Lijsten > Opslag Fotoalbums met behulp van de pijltjes. Daarna Gewijzigde eigenschappen van een album >Pagina  Kies album  Bewerk content element  Plug-in  Kies opnieuw bij ‘Album to display’ Opslaan. Aan de voorkant van de website zie ik dit niet.
Ik heb in de paginainhoud van Album 2023 de verschillende subalbums ook niet goed opgeslagen, is weer een album in een album geworden. Misschien ligt het hieraan. Dus heb ik eigenlijk 2 vragen:
* chronologische weergave fotoalbum 2023
* subalbums in de paginainhoud op de juiste wijze opslaan.
Hoor graag
Gebruikersavatar
Ton K
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 aug 2019, 16:38
Contacteer:

Re: chronologische volgorde fotoalbums

Bericht door Ton K »

Ergens gaat er iets niet goed, maar ik weet niet waar. Dat kan met een album in een album te maken hebben. Bij geen van de albums was namelijk een aanmaakdatum geregistreerd. daardoor weet TYPO3 ook niet waar ie op sorteren moet.
Ik heb alle albums weggegooid (Lijst - Opslag - Fotoalbums, en dan op de prullenbakljes klikken).
En toen via de bestandenlijst opnieuw albums aangemaakt.
Nu hangt er een datum aan en kun je weer sorteren.

Let er op als je een album wilt maken, moet je eerst in de bestandenlijst die folder selecteren en er dan een album van maken. Let er op dat je de juiste folder selecteert.
En verder geen vinkjes zetten in wat voor tabblad dan ook. Eventueel de Titel aanpassen en op Opslaan klikken. Niet meer en niet minder.

Probeer het nog maar eens met je volgende album, en laat maar weten of dat lukt of niet. Wellicht klik je hier of daar verkeerd.
G&BwebmasterGouda
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 sep 2019, 23:41

Re: chronologische volgorde fotoalbums

Bericht door G&BwebmasterGouda »

Hallo Ton,
Dankjewel. Zowel aan de voor- als aan de achterkant heb je de boel geordend!!
Je zegt: Bij geen van de albums was namelijk een aanmaakdatum geregistreerd. daardoor weet TYPO3 ook niet waar ie op sorteren moet. Jij hebt vandaag alle albums opnieuw aangemaakt en de datum is geregistreerd. Waar doe je dat oftewel waar kan ik de aanmaakdatum zien?
Binnenkort komt er weer een excursie aan, waarvoor een album aangemaakt gaat worden. Ik ga je adviezen opvolgen en kom zonodig bij je terug.
Gebruikersavatar
Ton K
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 aug 2019, 16:38
Contacteer:

Re: chronologische volgorde fotoalbums

Bericht door Ton K »

De datum kun je zien in de laatste kolom [crdate] van het overzicht (die heb ik nu aangezet voor je). Die datum kun je trouwens niet zelf invullen hoor, dat moet TYPO3 doen. Maar als die datum op 1-1-1970 staat betekent dat er niets ingevuld is.
Dmp_2741_2023-09-11.png
Om een album weg te gooien ga je naar Lijst - Opslag - Fotoalbums (zoals je hierboven dus ook kan zien). Klik dan op het prullenbakje achter de albumnaam om 'm te verwijderen.

Daarna ga je naar de bestandenlijst en zoek je die map met afbeeldingen weer op. Dat gaat vrij makkelijk omdat het blauwe icoontje, wat aangeeft dat het een album is, nu bij die map weg is. Dan selecteer je die map dus in de lijst, en maakt er een album van. En nogmaals: Verder geen vinkjes zetten in wat voor tabblad dan ook. Eventueel de Titel aanpassen en op Opslaan klikken. Niet meer en niet minder.
Plaats reactie