Certificaat verouderd
-
- Contacteer:
Certificaat verouderd
Bij het ophalen van de mail via Thunderbird, krijg ik sinds vandaag de melding dat het certificaat op de (mail)server niet meer geldig is, en ik dus geen mail meer kan ontvangen en versturen.
Kunnen jullie het certificaat (laten) vernieuwen?
Groetjes
Paul (Webmaster Gooi-Noord)
Kunnen jullie het certificaat (laten) vernieuwen?
Groetjes
Paul (Webmaster Gooi-Noord)
- Caroline del Court Konig
Re: Certificaat verouderd
Hi Paul,
Ook Emmen meldt dit probleem. Wind Internet gaat het fixen.
Groetjes, Caro
Ook Emmen meldt dit probleem. Wind Internet gaat het fixen.
Groetjes, Caro
Hi Paul,
Kan je checken of het nu weer goed gaat?
Groetjes, Caro
Kan je checken of het nu weer goed gaat?
Groetjes, Caro
-
- Contacteer:
Hoi Caro,
Helaas krijg ik nog steeds dezelfde melding. En dus geen mail sturen/ontvangen.
Groetjes
Paul C. Laney
Webmaster Gooinoord
Helaas krijg ik nog steeds dezelfde melding. En dus geen mail sturen/ontvangen.
Groetjes
Paul C. Laney
Webmaster Gooinoord
-
- Contacteer:
Hoi Caroline,
Wat is de huidige status? Één en ander werkt nog steeds niet.
Groetjes
Paul C. Laney
Webmaster Gooinoord
Wat is de huidige status? Één en ander werkt nog steeds niet.
Groetjes
Paul C. Laney
Webmaster Gooinoord
Reactie van Wind:
Voor wat betreft Gooi-Noord. Kunnen zij in Thunderbird eerst het e-mail account verwijderen en bij het dialoogvenster wat daarna verschijnt ervoor kiezen de berichten niet te verwijderen. Daarna Thunderbird bijwerken naar de nieuwste versie en dan het e-mail account opnieuw importeren. Als dat niet werkt, mag ik dan het wachtwoord hebben van het e-mail account zodat ik zelf kan testen.
Voor wat betreft Gooi-Noord. Kunnen zij in Thunderbird eerst het e-mail account verwijderen en bij het dialoogvenster wat daarna verschijnt ervoor kiezen de berichten niet te verwijderen. Daarna Thunderbird bijwerken naar de nieuwste versie en dan het e-mail account opnieuw importeren. Als dat niet werkt, mag ik dan het wachtwoord hebben van het e-mail account zodat ik zelf kan testen.
-
- Contacteer:
Hoi Caroline,
We zitten al op de nieuwste versie (140.1.0esr). Bij al mijn andere e-mail accounts (7 stuks) werkt het probleemloos. Voor het ophalen van het certificaat wordt de volgende URL gebruikt: webmail.groeiafdelingen.nl:993 (05). Misschien is deze URL veranderd?
Thunderbird geeft aan dat het certificaat niet geldig is (04).
Als ik dan kies om het certificaat op te halen, dan krijg ik de melding dat er geen info beschikbaar is (6).
Password geef ik niet graag weg, en zeker niet via dit medium. Dus daar moeten we even een slimme oplossing voor kiezen.
Ik hoop dat je met de info vooruit kunt.
Groetjes
Paul
We zitten al op de nieuwste versie (140.1.0esr). Bij al mijn andere e-mail accounts (7 stuks) werkt het probleemloos. Voor het ophalen van het certificaat wordt de volgende URL gebruikt: webmail.groeiafdelingen.nl:993 (05). Misschien is deze URL veranderd?
Thunderbird geeft aan dat het certificaat niet geldig is (04).
Als ik dan kies om het certificaat op te halen, dan krijg ik de melding dat er geen info beschikbaar is (6).
Password geef ik niet graag weg, en zeker niet via dit medium. Dus daar moeten we even een slimme oplossing voor kiezen.
Ik hoop dat je met de info vooruit kunt.
Groetjes
Paul
- Bijlagen
-
- Klembord_08-05-2025_06.jpg (40.03 KiB) 57 keer bekeken
-
- Klembord_08-05-2025_05.jpg (46.42 KiB) 57 keer bekeken
-
- Klembord_08-05-2025_04.jpg (15.17 KiB) 57 keer bekeken
Hoi, voor het wachtwoord kunnen we altijd mailen. Of misschien is het makkelijker als jij rechtstreeks met Wind communiceert.
Ik ga deze schermafdrukjes naar Wind sturen en zal jouw mailadres er bij geven.
Groetjes, Caro
Ik ga deze schermafdrukjes naar Wind sturen en zal jouw mailadres er bij geven.
Groetjes, Caro
Reactie van Wind:
De url (hostname) voor de server voor zowel de inkomende als uitgaande mail in Thunderbird moet zijn klantmail.windinternet.nl. Zie ook de schermafdruk voor hoe dit mij staat ingesteld voor een andere afdeling. Bij gebruikersnaam moet dan het e-mail adres van Gooi-Noord worden neergezet zoals hieronder staat vermeld. In de schermafdruk staat de poort voor de binnenkomende mail. De poort voor de uitgaande mail mag 465 of 587 zijn.
De url (hostname) voor de server voor zowel de inkomende als uitgaande mail in Thunderbird moet zijn klantmail.windinternet.nl. Zie ook de schermafdruk voor hoe dit mij staat ingesteld voor een andere afdeling. Bij gebruikersnaam moet dan het e-mail adres van Gooi-Noord worden neergezet zoals hieronder staat vermeld. In de schermafdruk staat de poort voor de binnenkomende mail. De poort voor de uitgaande mail mag 465 of 587 zijn.
-
- Contacteer:
Ik heb de wijzigingen gedaan, en het werkt weer.
Dank.
Groetjes
Paul
Dank.
Groetjes
Paul