foto in de Nieuwsbrief

Vragen over het maken en versturen van de e-mail nieuwsbrief.
Plaats reactie
Saskia Breebaart
Contacteer:

foto in de Nieuwsbrief

Bericht door Saskia Breebaart »

Goed nieuws: sinds enige tijd worden te brede foto's door het programma automatisch verkleind tot 737 px. Daardoor wordt in Outlook de nieuwsbrief met een te grote foto niet meer tot buiten het beeldscherm uitgerekt.
Foto's met een breedte kleiner dan 737 px worden ook kleiner weergegeven.

Hou er rekening mee dat een liggende foto vaak mooier is dan een staande. Staande foto's zullen meestal verkleind moeten worden om niet de nieuwsbrief te overheersen.
Succes
Saskia Breebaart
Carla Hupjé
Contacteer:

Re: foto in de Nieuwsbrief

Bericht door Carla Hupjé »

Ik wil graag foto's verkleinen in de nieuwsbrief. Ik lees op bladzijde 2-14 van de handleiding over gallery settings, waarmee je het aantal kolommen kunt kiezen en de plaats van de foto. Het probleem is dat ik die gallery settings niet zie, nadat ik de foto heb ingevoegd. Werkt dat in een nieuwsbrief niet? Doe ik iets verkeerd? Ik hoor het graag,
Carla Hupjé - Veluwezoom
Ton K
Contacteer:

Re: foto in de Nieuwsbrief

Bericht door Ton K »

Dat geldt alleen voor gewone inhoudselementen op de website pagina's. De mogelijkheden in de nieuwsbrief zijn beperkter omdat het leesbaar moet zijn met alle mailprogramma's en browsers.

Er is een apart hoofdstuk in de handleiding voor de nieuwsbrief (HS7), te vinden op https://intranet.groei.nl/website-it/ha ... ngen/typo3 (wel eerst inloggen).
Plaats reactie