Login optie afdelingswebsite

Vragen over de Agenda op de website.
Plaats reactie
Harrie
Contacteer:

Login optie afdelingswebsite

Bericht door Harrie »

Om de lokale leden wat "meer" te bieden is ons bestuur benieuwd of je iets achter een login optie kan stoppen.
Ik zie onder het tabbald "toegang" onder een typo3 item wel iets om een artikel alleen voor ingelogden te tonen, maar kan je dan ook nog ergens het inloggen aan zetten?
Groeten van Harrie
Webmaster Groei & Bloei Apeldoorn
Ton K
Contacteer:

Re: Login optie afdelingswebsite

Bericht door Ton K »

Poe. Ik weet niet precies hoe dat zit. Maar in principe moet dat mogelijk zijn, want intranet werkt ook zo. Het zal alleen geconfigureerd moeten worden door Wind Internet. Volgens mij is dat niet zomaar als afdeling te doen. Misschien wel als Adminstrator.

Maar laat ik even advocaat van de duivel spelen. :-) Weet wat je je op je nek haalt. Hoe ga je je leden van een inlog en een password voorzien? Met welke gegevens wil je ze in laten loggen? Lidnummer (wat bijna niemand weet), e-mailadres (wat soms wijzigt) of naam misschien. Ga je alle leden een voor een mailen met een inlog en een wachtwoord? Bedenk dat je die ook aan moet maken en moet onderhouden aan de achterkant. Allemaal te doen hoor, maar het is behoorlijk wat werk, weet ik uit de praktijk.
Je kunt natuurlijk ook een algemene inlog en password aanmaken, dan heb je maar 1 gebruiker nodig. Maar dan moet je die inlog niet via de nieuwsbrief delen. Dus alsnog zal je ieder lid apart aan moeten schrijven. Ook daar is weer uit te komen door de e-mail adressen van je leden uit Procurios te halen en een aparte verzendgroep aan de achterkant te maken.

Maar als je al zover bent, is het misschien makkelijker om een pagina aan te maken die niet in het menu getoond wordt. Als je dan het schuifje bij Meetellen in zoekopdacht uitzet, wordt die pagina ook niet gevonden als een willekeurige bezoeker de zoekfunctie gebruikt. Dan stuur je de link naar die pagina alleen naar de leden van je afdeling via de nieuwsbrief.

Anderzijds zou ik als afdeling proberen om ook je niet leden mee te nemen, en dan te laten weten dat wanneer zij lid waren geweest ook van het voordeel zouden kunnen genieten. Dus wordt maar snel lid. Maar ik weet niet om wat voor info het gaat en of dat mogelijk is.
Harrie
Contacteer:

Bericht door Harrie »

Hallo Ton. Onzichtbare en niet vindbare pagina zijn goede ideeën. Het is ook niet mijn wens om een barrière op te werpen voor niet leden maar het bestuur wil graag de mogelijkheden verkennen en leden juist wat extra te bieden t.o.v. niet leden.
Groeten van Harrie
Webmaster Groei & Bloei Apeldoorn
Ton K
Contacteer:

Bericht door Ton K »

Ik denk dat het niet vermelden van pagina's in het menu wel in de handleiding staat. Als je hulp nodig om een voorbeeld voor je bestuur te maken roep je maar, dan voeg hier wel wat screendumps toe.
Plaats reactie