"contact"

Bewerken of aanmaken van pagina's.
Plaats reactie
rayon_friesland
Contacteer:

"contact"

Bericht door rayon_friesland »

Door het klikken op de link "contact" bovenaan de pagina komt een bezoeker automatisch terecht op de pagina Commissies en niet op het contactformulier. Betreft de website van de afdeling Noardeast-Fryslân. Hoe corrigeer ik dit?
En waar komt de contactaanvraag terecht?
Ton K
Contacteer:

Re: "contact"

Bericht door Ton K »

Ik kom toch keurig op de contactpagina uit. https://rayon-friesland.groei.nl/over-ons/contact Waarschijnlijk heb je het al opgelost?
rayon_friesland
Contacteer:

Bij de rayon-pagina is het wel gelukt, maar dit gaat over https://noardeast-fryslan.groei.nl/over-ons
En waar komt de contactaanvraag terecht?
Ton K
Contacteer:

Bericht door Ton K »

Aha! Ja, dat komt omdat jij waarschijnlijk de pagina die vroeger contact heette, hebt hernoemd naar commissies. En daarna heb je een nieuwe contactpagina aangemaakt. Daardoor stond de verwijzing in de template naar de oude pagina te verwijzen. Ik heb de template voor je aangepast.

Een andere optie was geweest dat je de pagina van de commissies had hernoemd naar contact en daar je contactformulier op had geplaatsr. En dan van de contactpagina de commissie pagina maken. Maar ik snap m'n eigen uitleg al niet meer, dus zo is het voor jou makkelijker :-)

Hopelijk is het zo juist.
Johan
Contacteer:

Bericht door Johan »

Dank!
rayon_friesland
Contacteer:

Blijft nog de vraag waar contactaanvragen terechtkomen. Het lijkt er nu op dat dit ergens in de digitale mist verdwijnt.
Ik zou wel een e-mailadres naar eigen keuze willen instellen.

Ik lees dat ik ook bericht kan krijgen als er op mijn vraag in het forum wordt gereageerd, maar dat gebeurt nu nog niet.
Waar kan ik dit instellen?

En nog een ander ding: ‘Flexibele elementen’ komt bij mij niet meer in beeld, niet op rayon-friesland en niet op noardeast-fryslan.

Tenslotte: ik heb onder Gastenboek een tekst geplaatst met een link naar een e-mailadres, maar als ik dit test, gebeurt er niets. Overigens werken ook andere links naar een e-mailadres als bijv. johandeinum@gmail.com ook niet!

In verband met ons open tuinenweekend zou ik toch wel graag van iemand een reactie krijgen.
Ton K
Contacteer:

Bericht door Ton K »

Nou, dat zijn een hoop vragen in een bericht.

Waar komen de mails terecht:
Kijk aan de achterkant op de contactpagina bij het formulierinhoudselement. Onder Form staat de naam van het formulier.
Dmp_000008.png
Dmp_000008.png (5.04 KiB) 20 keer bekeken

Dan klik je in de linkerkolom op Formulieren en selecteer je in de lijst het formulier met die naam.
Dmp_000011.png
Dmp_000011.png (4.97 KiB) 20 keer bekeken

De rest staat in de handleiding beschreven, maar kort; waar de mail naar toe gaat staat in de rechterkolom bij de finishers. Let er op dat je als afzender van het formulier een groei.nl adres gebruikt.

Bericht op het forum:
Dat werkt af en aan. Bij mij heeft het tijden niet gewerkt, en ineens werkt het weer. Geen idee hoe of wat we daar aan kunnen doen. Sorry.

Flexibele elementen:
Ik begrijp even niet wat je met flexibele elementen bedoelt. Als je een inhoudselement toe wilt voegen, krijg je een paar tabbladen met inhoudselementen waar je uit kunt kiezen. Kan het zijn dat je Speciale elementen bedoelt?
Dmp_000012.png

Gastenboek:
Wanneer je op een emailadreslink klikt, popt er een window op waarin je kiezen uit een keur van mailprogramma's. Als dat niet werkt heb je geen mailprogramma geinstalleerd (denk ik). Omdat dat bij iedere gebruiker kan gebeuren en het een extra stap is voor een gebruiker, kun je beter gebruik maken van een formulier. Je bezoeker hoeft dan gaan mailgrogramma te openen, vult het formulier in en klikt op versturen.
Dmp_4397_2026-05-31.png
Dmp_4397_2026-05-31.png (19.78 KiB) 20 keer bekeken
rayon_friesland
Contacteer:

Ingewikkelde materie, maar ik ga wat proberen.
Echter, het mailadres waarnaar de contactaanvragen gaan is info@rayon-friesland.groei.nl en bij mijn weten is er niemand die het dan leest. Ik heb het getest en krijg geen reactie. Kan ik als webmaster deze mailbox gaan beheren?
Ton K
Contacteer:

Bericht door Ton K »

Dat is een vraag voor Caroline.

Je kunt de e-mails gewoon naar je eigen e-mailadres laten sturen. Gewoon veranderen.
Het is niet noodzakelijk om toegang te hebben tot de info@ mailbox.Waar het om gaat is dat de afzender info@rayon-friesland.groei.nl is, want anders komt het formulier gegarandeerd in de spam.
Wat je kunt doen, is dat je by het Reply-To-adres veld je eigen e-mailadres invult. Als iemand dan op reply klikt gaat het antwoord niet naar de info box, maar naar jouw e-mailadres.
Dan heb je geen toegang tot die mailbox nodig (niet nog een e-mailadres om bij te houden).
Dmp_000013.png
Dmp_000013.png (5 KiB) 8 keer bekeken
Plaats reactie