Openingspagina Terugblikken blijft op zelfde album staan

Vragen over de nieuwe foto albums (foto's rubriek).
Plaats reactie
CrispyK
Contacteer:

Openingspagina Terugblikken blijft op zelfde album staan

Bericht door CrispyK »

Ongeveer twee maanden geleden heb ik een aantal foto-albums op ons tabblad 'Terugblikken' gezet. Als ik opnieuw naar het tabblad Terugblikken ging op de website, zag ik steeds de foto's van het album dat ik als laatste had toegevoegd.
Inmiddels heb ik nog wat albums toegevoegd, en die staan netjes op datum in de linkerkolom, maar de foto's die te zien zijn als je het tabblad opent, zijn nog steeds de foto's van de Stekkenbeurs van eind april.
Is er een hokje dat ik moet aanvinken ofzo bij het maken van het album zodat de meest recente foto's weer te zien zijn als je het tabblad opent?
Ton K
Contacteer:

Re: Openingspagina Terugblikken blijft op zelfde album staan

Bericht door Ton K »

Dat komt omdat er op de pagina Terugblikken zelf het fotoalbum van de stekkenbeurs staat. Als je dat inhoudselement uitzet (of verwijdert) en er niets voor terugzet dan pakt ie automatisch de bovenste onderpagina uit de Terugblikken boom.
Ton K
Contacteer:

Bericht door Ton K »

nog een tip/verzoek: maak je afbeeldingen kleiner voordat je online zet. Ze zullen nooit groter worden getoond dan 1920x1080 pixels. Als je nu een album opent, moet ie soms meerdere foto's van meer dan 8MB downloaden. Dat kost onnodig en dataverkeer en downloadtijd voor je bezoekers en Groei & Bloei.
Er staat een Irfanview handleiding op Intranet. Volgens mij staat daar ook in hoe je dat automatisch kunt doen voor een heel serie foto's ineens. Je zult zien dat je pagina dan een stuk sneller laadt.
CrispyK
Contacteer:

Bericht door CrispyK »

Bedankt voor je uitleg weer Ton!
Ik heb het inhoudselement uitgezet, maar het lijkt erop dat op de pagina 'Terugblikken' nu geen album automatisch opent. Maar dat is al beter dan blijven hangen in een 'oud' fotoalbum.
Wat betreft de maat van de foto's: ik heb nog geen tijd gehad om daaraan te werken. De vorige webmaster drukte ons altijd op het hart om zo groot mogelijke foto's aan te leveren. Maar daar moet ik even voor gaan zitten om dat uit te zoeken.
Plaats reactie