advertenties op website

Algemene vragen die je niet in een van de andere forums kwijt kunt.
Plaats reactie
moniqueL
Contacteer:

advertenties op website

Bericht door moniqueL »

Hallo, het bestuur van onze afdeling heeft besloten om het kwartaalblad te stoppen (te hoge kosten) en enkel een jaarprogramma, website en nieuwsbrief te verspreiden. Daarmee moeten wij onze adverteerders een alternatief bieden en dat doen wij door ze aan te bieden om op de website te adverteren.
Nu kan ik een advertentie als jpg of png op de site vermelden middels een afbeeldingen-pagina. Ik vraag me echter af of er meer mogelijkheden zijn om de grote van een advertentie te beheren.
Misschien is er hier iemand die daar meer over weet???
Caroline del Court Konig

Re: advertenties op website

Bericht door Caroline del Court Konig »

Hi Monique,
Je kan de maat van afbeeldingen wel beïnvloeden, maar op een afbeeldingenpagina krijgen ze allemaal dezelfde breedte. Als je een onderscheid wilt maken, zou je aparte inhoudselementen moeten gebruiken. Bijvoorbeeld 1 afbeelding over de hele breedte voor een 'grote' en 2 op een afbeeldingenpagina in kolommen voor een 'kleine'.
Ook kan je iets doen met het oorspronkelijke bestand, want als een afbeelding te groot is dan wordt hij gecomprimeerd maar als hij kleiner is dan de breedte van de pagina, dan zie je zijn echte afmetingen.
Denk er echter wel aan dat dit op ieder apparaat er anders uit zal zien, en dat je bijvoorbeeld op een telefoontje alles even groot zult zien. Ik zou dus niet teveel aandacht besteden aan de opmaak van de pagina's.
Wel heel interessant voor adverteerders kan zijn om de link naar hun website achter de afbeelding te zetten, zodat mensen die er op klikken direct bij hen terecht kunnen. Dat staat standaard in de editor.
Groetjes, Caro
moniqueL
Contacteer:

Re: advertenties op website

Bericht door moniqueL »

Dankjewel Carolien. ik was alvast zelf ook verder gegaan met testen en de link naar de adverteerder's site is al gelukt.
ik ga me inderdaad niet vastbijten in de grootte van de advertenties.
nogmaals dankjewel
Plaats reactie