Fotoarchief: foto's verwijderen en albums met blauwe vinkjes

Vragen over de nieuwe foto albums (foto's rubriek).
Plaats reactie
Bambi1971
Contacteer:

Fotoarchief: foto's verwijderen en albums met blauwe vinkjes

Bericht door Bambi1971 »

Hallo,

Sinds een jaar webmaster en meestal lukt het wel. Alleen 2 zaken lukken mij niet.
1. Op de website staan veel oude foto's, die geen verwijzing lijken te hebben, maar bij verwijderen toch wel. En kan ze daarom niet weghalen. Hoe los ik dat op?
2. Verder is het archief nogal een rommeltje, maar lukt het mij niet om mappen te verplaatsen, of bv blauwe vinkjes van fotomappen af te halen. Weet niet of dat met probleem 1 te maken heeft?

Groet! Belinda Sparenberg
G&B Ede
Ton K
Contacteer:

Re: Fotoarchief: foto's verwijderen en albums met blauwe vinkjes

Bericht door Ton K »

1. Kijk eens of je verder komt met Appendix die je kunt vinden op intranet (inloggen met je lidnummer en postcode). https://intranet.groei.nl/website-it/ha ... ngen/typo3

Dan vraag 2. over de blauwe icoontjes. Die betekenen dat die mappen zijn omgesmurfd naar een fotoalbum. Als je die fotoalbums niet (meer) gebruikt aan de voorkant, kun je ze weggooien.

Klik in de linkerkolom op Lijst.
Klik helemaal onderaan in de paginaboom op het driehoekje voor Opslag, zodat die onderliggende mappen getoond worden.
Dmp_3887_2026-01-19.png
Dmp_3887_2026-01-19.png (6.35 KiB) 55 keer bekeken
Klik op Fotoalbums
Je ziet nu een lijst met alle fotoalbums op je site.
Klik dan op het prullenbakje bij de fotoalbums die je niet meer wilt hebben.
Dmp_3888_2026-01-19.png
Dmp_3888_2026-01-19.png (10.64 KiB) 55 keer bekeken
Dan is daarna ook het blauwe icoontje verdwenen
Bambi1971
Contacteer:

Re: Fotoarchief: foto's verwijderen en albums met blauwe vinkjes

Bericht door Bambi1971 »

Mmm deels gelukt. Handig die referentie in punt 1, maar heb nog steeds veel foto's zonder zichtbare referentie die ik niet kan verwijderen. En de structuur van de site kan ik ook niet doorgronden. Wacht wel tot er een keer een cursus komt van het hoofdkantoor, kost mij teveel tijd nu.
Plaats reactie